۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۳۹۴۴۶
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تالاب‌های بختگان، تشک، آمل، جازمویان و گاوخونی بدلیل نداشتن حق‌آبه خشک و به مرکز گرد و غبار تبدیل شده‌اند.

به گزارش پایداری ملی، عیسی کلانتری عصر امروز در جلسه ستاد نجات‌بخشی تالاب زریبار که با حضور مسئولان استان در این شهر برگزار شد، اظهار کرد: تالاب‌های بختگان، تشک، آمل، جازمویان و گاوخونی بدلیل نداشتن حق آبه خشک و به مرکز گرد و غبار تبدیل شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور دستور پیگیری چهار مسئله مهم در حوزه محیط زیست را در سال گذشته صادر کردند که کاهش آلودگی کلان شهرها، مسئله ریزگردها، دفع پسماندها و احیای تالاب‌ها از جمله این دستورات بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه احیای تالاب‌ها به دلیل نیازمندی به آب کار بسیار سختی است، گفت: بجز تالاب زریبار، انزلی و شادگان بقیه تالاب‌های کشور شامل بختگان، تشک، آمل، جازموریان و گاوخونی آب ندارند.

به گفته کلانتری، این تالاب‌ها به دلیل نداشتن حق آبه خشک‌ و به مرکز گرد و غبار تبدیل شده‌اند، افزود: در حال حاضر کرمان، زابل، شیراز، اهواز و اصفهان به صورت جدی در معرض تهدید هستند.

وی در پایان عنوان کرد: طرح‌هایی در راستای نجات این تالاب‌ها در گذشته به صورت ناقص انجام شد که خسارت‌های ناشی از اجرای این طرح‌ها در برخی از موارد غیرقابل جبران است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر