۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۳۹۴۲۷
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در دیدار با معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه گیلان:
محمدپور با تاکید بر اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل اذعان داشت: ایران اسلامی به دلیل موقعیت ژئوپلیتیک منحصر به فرد خود، مورد هدف دشمنان است یکی از این اهداف شهرها هستند، اجرای اصول پدافند غیر عامل در طرح جامع سبب بازدارندگی شهرها خواهد شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی؛ سید ضیاالدین میرحسینی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان با امیر محمدپور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان دیدار کرد.در ابتدا مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان با اشاره مبحث پدافند غیرعامل بیان کرد: پدافند غیرعامل یک مبحث مهم و همواره با انسان همراه بوده است و اینگونه نیست که بر اثر فرایندی خاص در شرایط کنونی بوجود آمده باشد.محمدپور افزود: پدافند غیرعامل از واکنش‌های انسان برای آنکه خود را از خطرات پنهان کند آغاز شده است تا بتواند از خود در برابر آسیب‌ها محافظت و دفاع کند.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان با بیان اینکه در حال حاضر به لحاظ پیشرفت‌های اخیر و تهدیدات خاصی که در فضای کنونی کشور وجود دارد موضوع پدافند غیرعامل جایگاه خاصی پیدا کرده است اظهار داشت: پس از دستور رهبر معظم انقلاب در سال 1382، بحث پدافند غیرعامل با توجه به نوع تهدیدات و نگرش دشمن وارد فاز جدیدی شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان:فاز جدید پدافند غیرعامل در کشور بر سه مبنای علمی بودن، کارایی و ساختار شکل پیدا کرده است

 وی تصریح کرد: فاز جدید پدافند غیرعامل در کشور در سه مبنای علمی بودن، کارایی و ساختار، در فاز جدید شکل پیدا کرده است، بر این اساس، ارگان‌ها و وزارتخانه‌ها در بحث پدافند غیرعامل ساختار جدید ایجاد کردند و در سطح استان‌های کشور نیز ادارات کل پدافند غیرعامل تشکیل شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استاندار گیلان اظهار کرد: همچنین مجموعه اقداماتی که بصورت غیرمسلحانه برای کاهش آسیب پذیری‌ها، افزایش بازدارندگی، تداوم فعالیت‌های ضروری و ارتقاء پایداری ملی بخصوص در اجرای مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن ضرورت داشت نیز ساماندهی شد و شکل پیدا کرد.
 

محمدپور با تاکید بر اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل اذعان داشت: ایران اسلامی به دلیل موقعیت ژئوپلیتیک منحصر به فرد خود، مورد هدف دشمنان است یکی از این اهداف شهرها هستند، اجرای اصول پدافند غیر عامل در طرح جامع سبب بازدارندگی شهرها خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به دستاوردهای پدافند غیرعامل و دانشگاه گیلان عنوان کرد: ما اولین استانی بودیم که توانستیم طرح جامع پدافند غیرعامل را به دانشگاه گیلان ارائه و دانشگاه را با یک هدف ادامه دهیم و برنامه ها و اهداف پدافند غیرعامل را با توجه به پتانسیل بالای دانشگاه گیلان که یکی از دانشگاه های بزرگ کشور محسوب می شود را جز شاخص های خود قرار دهیم،همچنین با توجه به سیاست های خودمان که جزء اولیت های سازمان پدافند غیرعامل کشور می باشد با اساتید،هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه گیلان آشنا و ارتباط برقرار کنیم و این برای ما بسیار خوشایند بوده که موجب شد تصمیمات شاخصی بگیریم.

 دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان ضمن ابراز امیدواری با همکاری دانشگاه گیلان خاطرنشان کرد: دانشگاه گیلان در خصوص همکاری برای برگزاری همایش مختلف پدافند غیرعامل نظیر؛برق،آب،انرژی،حوزه های زیستی اعلام آمادگی کرده و امیدواریم این برنامه ها نوید خدمات خوب و انجام کارهای درست برای استان باشد که بتوانیم مشکلات استان را حل کنیم و دستور مقام معظم رهبری که مزین است به سال حمایت از کالای ایرانی حمایت از این پروژه ها داشته باشیم و جامع عمل بپوشانیم.

در ادامه معاون پژوهشی دانشگاه گیلان با اشاره به ساختار سازمانی پدافند غیرعامل در دانشگاه گیلان اظهار کرد: کمیته پدافند غیر عامل با توجه به ضرورت برقراری ارتباط نظام مند و با هدف ایجاد فضایی مناسب برای هم اندیشی و تبادل نظر از سالیان پیش در دانشگاه گیلان شکل گرفته است.

میرحسینی به مقوله مهم پدافند غیرعامل در برنامه ها و اهداف بلند مدت دانشگاه گیلان تاکید کرد و گفت: خوشبختانه  در برنامه ها و اهداف بلند مدت دانشگاه گیلان پدافند غیرعامل از جایگاه ویژه ای برخوردار است و برای مصون سازی دانشگاه در ۳ حوزه پژوهش، آموزش و عمرانی فعالیت های بسیار خوبی زیر صورت گرفته است.

 وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پژوهشی دانشگاه اظهار کرد: در این حوزه سیاست گذاری و برنامه ریزی  با هدف جبران عقب ماندگی های ایجاد شده و پاسخگویی به تهدیدات صورت می گیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان با اشاره به اهداف دو مجموعه اذعان داشت: همچنین ساماندهی پژوهش ها و تحقیقات در دانشگاه و استان به منظور استفاده بهینه از ظرفیت های دانشگاه و تبیین برنامه های آینده پژوهانه جهت توسعه خلاقیت و نوآوری نیز در این حوزه در دستور کار قرار گرفته است.

میرحسینی بنیادی ترین وﻇﻴﻔﻪ دانشگاه ها را آﻣﻮزش، ﺗﻮﻟﻴﺪ و ﺗﺮوﻳﺞ ﭘﮋوﻫﺶ دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه گیلان در دوران ﺟﺪﻳﺪ نیز یک رﺳﺎﻟﺖ ﻓﺮﻫﻨﮕی و اﺟﺘﻤﺎعی را ﻧﻴﺰ ﺑﺮ ﻋﻬﺪه ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ و آن ﺗﺮﺑﻴﺖ ﺷﻬﺮوﻧﺪ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﺪنی و آﻣﻮزش ﺑﻬﺘﺮ زﻳﺴﺘﻦ در ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﺖ و ﺑﻪ واﻗﻊ داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻼوه ﺑر ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻣﺘﺨﺼﺺ ﺑﺎﻳﺪ ﺷﻬﺮوﻧﺪ ﻣﺘﻌﻬﺪ ﻧﻴﺰ ﭘﺮورش دﻫﺪ و در اﻳﻦ راﺳﺘﺎ ﻧﻬﺎدﻫﺎیی ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ انجمن ها در ﻣﺴﻴﺮ رﺳﺎﻟﺖ ﺟﺪﻳﺪ داﻧﺸﮕﺎه و ترویج رویکرد و فرهنگ پدافند غیرعامل بین دانشجویان می توانند بسیار تاثیر گذار باشند
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر