۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۳۹۳۱
با بررسي مطالب منتشر شده در برخي از "مطبوعات کويت"، به ويژه روزنامه الوطن، اين موضوع به شدت قوت مي‌گيرد که يک جريان هدفمند و برنامه‌ريزي شده، مطالب ضد ايراني اين رسانه را تهيه و به روي خروجي مي‌فرستد.

روزنامه ضدايراني الوطن ـ چاپ كويت ـ توسط "شيخ علي الصباح"، فرزند "خليفه الصباح"، وزير نفت سابق كه يکي از متهمان اصلي اختلاس معروفي در جريان قراردادهاي نفتي كشورش به شمار مي‌رود اداره مي‌شود.

"الوطن کويت" يکي از روزنامه‌هاي مطرح و البته جنجالي کويتي است که مواضع سختي عليه ايراني‌ها و بويژه شيعيان دارد. نويسندگان مقالات اين روزنامه که عمدتا تکفيري بوده و رابطه نزديکي با برخي از اعضاي افراطي پارلمان اين کشور دارند، نوشته‌هاي بسيار تند و کذبي عليه ايران و مقامات نظام جمهوري اسلامي ايران منتشر مي‌کنند، به‌طوري که روزي نيست مطلبي يا کاريکاتوري ضد شيعي-ايراني در صفحه اول اين روزنامه چاپ نشود.

براساس گزارش‌ها، "روزنامه الوطن" روابط گسترده‌اي با "سفارت آمريكا" در كويت داشته و سياست كاري خود را به صورت مستقيم از آمريكا دريافت مي‌کند.

به علاوه اگر نگاهي به محل روزنامه الوطن کويت و نزديکي سفارت‌هاي آمريکا و انگليس به محل اين روزنامه انداخته شود، متوجه مثلثي خواهيم شد که اخبار کذب و اهانت‌آميز به ايران و شيعيان از داخل همين مثلث منتشر مي‌شوند.




صاحب امتياز الوطن يک اختلاس کننده بزرگ است

مدير مسئول و صاحب امتياز روزنامه ضد ايراني الوطن کويت، "شيخ علي خليفه"، وزير نفت سابق کويت است. اين فرد، به عنوان متهم اصلي پرونده اختلاس 150 مليون دلاري در قضيه نفت‌كش‌هاي كويت در جريان حمله عراق به كويت مطرح بوده و به اين دليل تاكنون بارها به دادگاه رفته است.


"علي الخليفه الصباح" تاکنون به خاطر نفوذ در پارلمان اين کشور، از اتهام خود تبرئه شده است.

اعراب حاشيه خليج فارس، مرزهای خود را در مقابل نیروهای خارجي برای حمله کوبنده به ایران باز کنند

"فواد الهاشم"، نويسنده و روزنامه‌نگار مشهور و البته جنجالي کويتي است. الهاشم يکي از سردبيران روزنامه ضد ايراني الوطن کويت، بارها به ايران و مقامات ايراني توهين کرده است.

وي همچنين چند سال پيش در مقاله‌اي در واکنش به صحبت‌هاي "دکتر احمدي‌نژاد" درباره "دوستان ايران در خليج فارس" به شدت به ايران اهانت کرد.

اولمرت از بمب شيميايي استفاده کن

الهاشم در اهانت به فلسطيني‌ها نيز يد طولايي دارد. به علاوه مقالات ضد ايراني، فواد الهاشم دشمني ريشه‌داري نيز با فلسطين و لبنان دارد. او عملا بارها در مقالات خود از رژيم صهيونييستي و تجاوز نيروهاي آن به غزه حمايت کرده است.

يکي از پر سر و صداترين مقاله‌هاي ضد فلسطيني هاشم، تحت عنوان "از بمب شيميايي استفاده کن اي اولمرت" است که در سال 2008 در جريان تجاوز وحشيانه اسراييل به نوار غزه نوشت. وي در مقاله خود صراحتا از اولمرت، رييس رژيم صهيونيستي درخواست مي‌کند در حمله به غزه از بمب‌هاي شيميايي استفاده کند.

فواد الهاشم دل خوشي از لبنان و مقاومت هم ندارد، به‌طوري که يک بار در يکي از مقاله‌هاي خود نوشته بود:

" لبنان بايد خوشحال باشد که به جاي عراق، همسايه‌اي مانند اسراييل دارد".

دليل آلرژي شيخ وليد به نام "خليج فارس" چيست؟

يکي از بارزترين کينه‌توزي‌هاي نويسندگان الوطن کويت، نام "خليج هميشه فارس" است. نمايندگان تکفيري پارلمان کويت که برخي از آن‌ها در روزنامه الوطن اين کشور نيز مطلب مي‌نويسند، حساسيت زيادي به نام "خليج فارس" دارند، به‌طوري که هرجا فرصتي پيدا مي‌کنند به ايران و خليج هميشه فارس توهين مي‌کنند.

"شيخ ولید"، يکي از همان کينه‌توزان سرسخت ايران و خليج فارس است.

به گزارش عصر ايران، با نگاهي به کارنامه سیاسی و اجتماعی شيخ ولید، همين بس که او از اولین نفراتی بود که در سال 1990 در جریان حمله عراق به کویت با مشاهده سربازان عراقی، دشداشه (لباس مردانه عربی) خود را بالا کشیده و فرار را بر قرار ترجیح داده است.

دشمنی ولید با ملت ایران و شیعیان به جايی رسید که در سال 2004 زمانی که محمد ابوالحسن وزیر اطلاع‌رسانی و تنها وزیر شیعه مذهب کویت، از ایران دیدن کرد، توسط ولید و همفکران وی در پارلمان کویت استیضاح شد.

وليد از جمله افرادی است که در قضیه جزایر سه گانه، کاسه داغ‌تر از آش می‌شود و حتی شدیدتر از اماراتی‌های مدعی این جزایر، بر تعلق آنها به امارات تاکید می‌کند.

شيخ وليد، همچنین نسبت به نام خلیج فارس نیز حساسیت دارد و تاکنون بارها و بارها در این باره سر و صدا به راه انداخته است


روزنامه ضد ايراني-شيعي الوطن کويت، مقالات بسياري نيز در اهانت به رهبران شيعه از جمله "آيت‌الله سيستاني" به چاپ رسانده است. اما نکته جالب توجه اين است که تاکنون هيچ‌ اقدامي در برابر مطالب توهين‌آميز و خلاف واقعيت اين روزنامه ضد ايراني کويتي از سوي مقامات اين کشور نشده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر