۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۳۹۲۵۹
مدیرکل پدافندغیرعامل استان هرمزگان:
سومین جلسه شورای پدافندغیرعامل استان هرمزگان به ریاست آقای اکرمی معاون سیاسی،امنیتی واجتماعی و با حضوردکتر رحیمی معاون اطلاعات قرارگاه زیستی برگزارشد
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سومین جلسه شورای پدافندغیرعامل استان هرمزگان به ریاست آقای اکرمی معاون سیاسی،امنیتی واجتماعی و با حضوردکتر رحیمی معاون اطلاعات قرارگاه زیستی برگزارشد.

در ابتدای این جلسه زینلی تختی مدیرکل پدافند غیرعامل استان هرمزگان ضمن تسلیت شهادت عده ای از هم وطنان کشورمان در حادثه تروریستی خوزستان گفت :با تاکید بر ضرورت شناسایی آخرین شیوه ها و شگردهای دشمنان از مهم ترین ویزگی های تهدیدات زیستی قدرت تولید خطر بسیار بالای آن است، بدین معنی که پس از گذشت مدت زمانی که فراگیری آن به حد نیاز برسد، می تواند سلامت و زندگی تمامی اعضای جامعه را به خطر بیندازد. پس اهمیت و پرداختن به موضوع تهدیدات بیوتروریستی نباید مقطعی باشد.

اهمیت و پرداختن به موضوع تهدیدات بیوتروریستی نباید مقطعی باشد

سپس بهروز اکرمی معاون سیاسی،امنیتی واجتماعی با اشاره به حمله تروریستی به رژه بزرگذاشت دفاع مقدس در اهواز، بیان داشت: کاملا مشخص است که عاملان این حمله تروریستی در  روز 31 شهریور ماه سال جاری مانند همین روز در سال 59 از یک آبشخور آب می خورند.

وی اضافه کرد: برکسی پوشیده نیست که دشمنان این مردم و انقلاب همواره در پی صدمه زدن به کشور ما هستند و در مقاطع مختلف از تاریخ این امر را نشان داده اند که آخرین آن حمله تروریستی به مراسم رژه در اهواز بود، اما مردم ما همیشه ثابت کرده اند که همواره در برابر زیاده خواهی های دشمنان ایستاده اند.

اکرمی با اشاره به ضرورت رعایت قوانین پدافند غیرعامل در جامعه، اظهار کرد: برای رعایت قوانین پدافند غیرعامل ابتدا باید از حوادث و سوانح در زندگی درس گرفت و پس از آن به دنبال تصمیم گیری صحیح و اقدامات لازم برای جلوگیری و یا کاهش خسارات در شرایط بروز آن اتفاقات بود.

وی  برگزاری کارگاه آموزشی در خصوص آشنایی با پدافند غیرعامل را ضروری دانست و عنوان کرد: تا زمانی که جامعه با مفهوم دقیق پدافند غیرعامل آشنا نباشد نمی توان درک صحیحی از آن داشته باشد و هر فرد تعبیر متفاوتی از پدافند غیرعامل خواهد داشت که این امر موجب بروز مشکلات خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تاکید کرد: حتی اعضای شورای پدافند غیرعامل نیز نیازمند گذراندن دوره های آموزشی به صورت کارگاهی هستند تا بتوان در این شورا تصمیمات مناسبی در زمینه پدافند غیرعامل برای استان اتخاذ شود.

وی بر ارزیابی عملکردهای دستگاه های عضو شورای پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: باید از طریق دبیرخانه این شورا به صورت ماهانه عملکرد اعضا مورد ارزیابی قرار گیرد.

در آخر دوره آموزشی بیوتروریسم و پدافندزیستی توسط رحیمی معاون قرارگاه زیستی سازمان پدافندغیرعامل کشور برای تمامی اعضای حاضر در جلسه اعم از اعضای شورای پدافند ،اعضای کمیسیون بیوتروریسم و تهدیدات زیستی ارائه گردید
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر