۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۳۹۲۲۲
جلسه ی شورای پدافند غیرعامل استان با حضور دهقان معاون امنیتی و انتظامی استاندار و جانشین شورای پدافند غیرعامل استان در سالن اجتماعات استانداری برگزار گردید.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در ابتدای جلسه، فیوضی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت ایام محرم و حمله­ی تروریستی شهر اهواز که منجر به شهادت جمعی از هموطنان در هفته­ی دفاع مقدس گردید، پیام مشترک این دوران را " تداوم دفاع و مقاومت در سایه ی حماسه ی حسینی " دانست و عنوان کرد که جنگ دشمن در حوزه­های سخت و نرم از نوع تهدیدات نوین می­باشد و لذا این دفاع نیز به صورت هوشمندانه و با آمادگی همچنان ادامه دارد و همچنین از جمله موارد و راه­کارهای دستیابی به این مهم را برگزاری دوره های آموزشی عمومی و تخصصی و نیز همایش­ها و رزمایش­ها با موضوعات مختلف دانست. فیوضی همچنین ضمن تشریح برنامه­های بزرگداشت هفته­ی پدافند غیرعامل، از کلیه­ی رؤسای کارگروه­ها خواستند که به­صورتی فعال و مؤثر در اجرایی کردن برنامه­های هفته­ی پدافند غیرعامل گام بردارند.

در ادامه­ی جلسه، حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری پیرامون اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل، بر ایجاد هم­افزایی در جهت پیش­بینی و پیشگیری از حوادث و تهدیدات احتمالی مطالبی را مطرح نمود، وی همچنین در ادامه عنوان کرد که در سال­های اخیر استان با ابربحران­های مختلفی روبرو شده است لذا مسئولین استان می­بایست برای مقابله با اینگونه تهدیدات همواره آماده و هوشیار باشند.

جلسه ی شورای پدافند غیرعامل استان خوزستان برگزار شد

در ادامه مهندس عنصری مسئول پدافند غیرعامل سازمان آب و برق استان گزارشی از اهم اقدمات صورت گرفته برای پایداری آبرسانی منطقه ی جنوب و جنوب غرب استان ارائه داد و پس از آن دکتر منصوری و دکتر افقه اعضای هیئت علمی دانشگاه چمران و مجری تدوین مدل بومی تاب­آوری استان خوزستان از منظر پدافند غیرعامل، گزارشی اجمالی در قالب فایل پاورپویت نمودند.

پس از آن دهقان، معاون امنیتی و انتظامی استانداری ضمن عرض تسلیت ایام محرم و حمله­ی تروریستی اهواز، از عدم حضور برخی از رؤسای کارگروه­ها در جلسه انتقاد نمودند و خواستار پیگیری علت عدم حضور ایشان شدند. همچنین با اشاره به وضعیت خشکسالی چند سال اخیر که باعث ایجاد مشکلات در سطح استان گردیده است، از زحمات مسئولین درگیر موضوع تشکر و تأکید نمودند که مسأله­ی پایداری منابع تأمین آب شرب استان می­بایست در اولویت کاری مسئولین امر قرار گیرد، ضمناً ادامه­ی تدوین طرح تاب­آوری استان استقبال نموده و پیشنهاد کردند که این طرح در حضور استاندار محترم و رؤسای کارگروه های 12گانه پدافند غیرعامل استان ارائه گردد. در پایان با بحث و تبادل نظر مواردی به تصویب رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر