۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۳۹۱۸۲
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی جزئیات طرح ممنوعیت انتخاب و انتصاب مقامات و مدیران دارای تابعیت مضاعف را تشریح کرد.

به گزارش پایداری ملی، محمد وحدتی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی طرح ممنوعیت انتخاب و انتصاب مقامات و دارای مدیران و مدیران دارای تابعیت مضاعف در دستورکار کمیسیون قرار دارد، گفت: در جلسه اخیر کمیسیون این طرح بررسی و رأی‌گیری در این باره به جلسه بعدی موکول شد.

وی در تشریح این طرح اظهار داشت: براساس این طرح مقاماتی که در ماده 71 قانون خدمات کشوری به آن اشاره شده اگر دارای 6 شرط زیر باشند نمی‌توانند برای پست‌های مدیریتی انتخاب و یا انتصاب شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: بر اساس این طرح مقامات و اشخاص عادی در صورتی که دارای تابعیت مضاعف، مجوز اقامت دائمی و یا اقامت بلندمدت بیش از یک سال، مالکیت عرصه و یا اعیان زمینی در کشور‌های دیگر، دارای حساب سپرده مالی در بانک‌های خارجی، عضویت در شرکت‌ها و مؤسسات خارجی و همچنین دارای صرافی در خارج از کشور باشند، نمی‌توانند پست‌های مدیریتی بگیرند.

وحدتی تأکید کرد: همچنین بر اساس این طرح اگر خویشاوندان درجه یک مقامات (پدر، مادر و همسر و فرزندان) آنها نیز دارای 6 شرط ذکرشده باشند نمی‌توانند پست مدیریتی بگیرند.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس تصریح کرد: پس از تصویب این طرح در مجلس و تبدیل شدن به قانون، مقاماتی که دارای این 6 شرط باشند یا باید استعفا دهند و یا باید شروط اشاره‌شده در این طرح را حذف کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر