۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۳۹۱۷۴
آذربایجان شرقی؛
سومین جلسه کارگروه صنعت، معدن و تجارتِ پدافند غیرعامل در سال جاری با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان، جانشین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت پیرامون ارزیابی وضعیت معادن استان و اتخاذ تدابیر کاربردی در راستای شناسایی مخاطرات در محل مجتمع مس آذربایجان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سومین جلسه کارگروه صنعت، معدن و تجارتِ پدافند غیرعامل در سال جاری با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان، جانشین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت پیرامون ارزیابی وضعیت معادن استان و اتخاذ تدابیر کاربردی در راستای شناسایی مخاطرات در محل مجتمع مس آذربایجان برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی در این نشست، پدافند غیرعامل را مجموعه اقداماتی دانست که می تواند تمهیداتی در مقابل تهدیدات داشته باشد. علیرضا کریمی با اشاره به اهمیت منطقه ارسباران گفت: ارسباران با مساحتی بالغ بر 80 هزار و 654 هکتار روزگاری نه‌چندان دور یکی از مناطق رویشی نادر برای گونه‌های کمیاب جانوری محسوب می‌شد.

وی گفت: سابقه معدنکاری در این منطقه به دو قرن پیش باز می‌گردد و فعالیت های این معدن از نظر زیست محیطی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. کریمی با اشاره به نگرانی های موجود درباره آلوده شدن آب در اثر تولید زهاب های اسیدی و ملاحظات زیستی گفت: بهترین راهکار این است که پروژه های مس منطقه به فن آوری های روز زیست محیطی مجهز شوند و تمام قوانین و ملاحظات زیست محیطی و پدافند غیرعامل در این زمینه به دقت عمل شوند.

جلسه کارگروه صنعت، معدن و تجارتِ شورای پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی برگزار شد

کریمی از آمادگی اداره کل پدافند غیر عامل استان به منظور برگزاری کارگاه های آموزشی پدافند غیرعامل و تهدید شناسی و چگو نگی عملی کردن الزامات پدافند غیرعامل برای عوامل اجرایی مجتمع مس سونگون خبر داد و مقررشد در طر ح جامع پدافند غیرعامل باهماهنگی کارگروه صنعت و معدن تجارت، مجتمع مس سونگون نیز مورد مطالعه قرار گیرد.

در این نشست شریفی مدیر عامل مجتمع مس سونگون، با اشاره به شایعات مربوط به تخریب زیست محیطی معدن مس سونگون گفت: معدن مجتمع مس سونگون مابین رودخانه های سونگون چای و پخی چای قراردارد و بعضی شایعات در رابطه با آلودگی این رودخانه ها سندیت ندارد. وی گفت: مجتمع مس سونگون یک صنعت سبز است و تهدیدی به محیط زیست ندارد و در باز چرخانی آب مورد استفاده کلیه الزامات پدافندی و زیست محیطی رعایت شده و در حین باز دید از محور تولید و با چرخانی آب بصورت عینی تشریح خواهم کرد.

جلسه کارگروه صنعت، معدن و تجارتِ شورای پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی برگزار شد

در این نشست، غلامعلی راستی جانشین رئیس و معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت به ارائه گزارش مختصری از اقدامات 6 ماهة اول سال ، فعالیت ها و وظایف کار گروه پرداخت. راستی گفت: ما 1000 واحد معدن فعال داریم و در ذخیره سازی معدنی جزء اولین های کشور هستیم و ازین ظرفیت باید باید به نحو احسن استفاده شود.

در آخر این نشست نیز از روند استخراج و تلغیظ ماده معدنی مس و بازچرخانی آب مصرفی در کارخانه بازدید بعمل آمد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر