۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۳۹۱۷۲
سردار جلالی در صبحگاه مشترک ذوب آهن اصفهان عنوان کرد:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: : کشور در یک جنگ اقتصادی قرار دارد و دشمنان همه ابزار سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک را در قالب یک جنگ مدرن علیه ایران اسلامی بکار گرفته اند.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سردار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا و تسلیت شهادت حمله تروریستی اهواز گفت: هفته دفاع مقدس یادآور ۸ سال مبارزه ایثار و جانفشانی ملت ایران در راه میهن اسلامی است.

ایران وارد جنگ تمام عیار اقتصادی با جبهه استکبار شده است

وی افزود: در ۳۱ شهریور ۵۹تهاجم نظامی رژیم بعث عراق به کشورمان موجب تصرف بخشی از خاک ایران توسط این رژیم شد. برخی می گویند در این جنگ ۸ ساله آسیب های فراوانی در حوزه های مختلف به کشور ما واردشده است. پس چرا باید سالگرد آغاز این جنگ را گرامی بداریم. پاسخ این است وقتی به تاریخ نگاه می کنیم در ۴۰۰ سال گذشته هرگاه به کشور ما تهاجم شده بخشی از خاک میهن از کشور جدا شده است. و در جنگ جهانی اول و دوم که ایران اعلام بی طرفی کرد به علت بی کفایتی پادشاه، کشور اشغال شد و حدود ۱۰ میلیون تلفات ناشی از این اشغال است.

ایران وارد جنگ تمام عیار اقتصادی با جبهه استکبار شده است

سردار جلالی گفت: در جریان اشغال ایران در شهریور ۱۳۲۰ اشغال، ذلت، قحطی و تلفات به میزانی بود که تقریبا نیمی از جمعیت ایران تلف شدند. این نتیجه جنگی است که در آن اعلام بی طرفی کرد. شمال کشور را روس ها و جنوب کشور را انگلیسی ها اشغال کردند پس باید در سالگرد جنگی که شهدای بسیاری در راه دفاع از کشور اهدا شد با وجود آن یک وجب از خاک کشور به بیگانگان واگذار نشد و مردم ما نگذاشتند استراتژی دشمن تحقق پیدا کند باید این ایام را گرامی داشت.

وی گفت: ملت ایران با روح الهی که حضرت امام راحل در آنها دمید وارد جبهه ها شدند و جنگ تبدیل به یک دانشگاه انسان ساز شد. از مردم عادی افرادی همچون همت، باکری و شهید باقری بوجود آمد و نسلی تربیت شد که توانست کشور را اداره کند اینها دستاوردهای عظیم دفاع مقدس است.

ایران وارد جنگ تمام عیار اقتصادی با جبهه استکبار شده است

* دفاع مقدس تنیده شده در فرهنگ عاشورا است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تقارن هفته دفاع مقدس را با ایام عاشورا بسیار مبارک دانست و اظهار داشت: دفاع مقدس تنیده شده در فرهنگ عاشورا است و ما در زمانی که زیارت عاشورا قرائت می کنیم به امام حسین(ع) و یارانش تا قیامت سلام می فرستیم و از سوی دیگر بر ظالمین عالم از ابتدای عالم تا آخر لعنت می فرستیم. لعنت به همه کسانی که راه یزید را دنبال می کنند. در واقع در کلام عاشورا یک صف بندی وجود دارد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) فرهنگ عاشورا را برای پیروزی انقلاب اسلامی استفاده کرد. ایشان جنگ تحمیلی را از جنگ میان عرب و عجم به جنگ حق و باطل، اسلام و کفر تبدیل کرد.

سردار جلالی گفت: امروز هم جبهه حق و باطل وجود دارد و شکی نیست که ترامپ و رژیم صهیونیستی و اذناب آنها در منطقه جزء سپاه یزیدیان زمان هستند و تشابه تحریم آب برای امام حسین (ع) توسط یزیدیان همانند تحریم های اقتصادی کشور است. امروز نیز جبهه حق و باطل در حال یک جنگ تمام عیار است با این تفاوت که در دفاع مقدس، دشمن مشخص بود و ملت ما تکلیف خود را در برابر آنها به خوبی می دانستند و بجز منافقین که به ملت خیانت می کردند همه مردم در برابر دشمن یکپارچه و متحد بودند و ما خصومت دشمن را در تلفات و تخریب اماکن مشاهده می کرد.

وی تداوم راه شهدا و پیروزی از ولایت را رمز موفقیت ملت ایران در دفاع مقدس دانست و افزود: دولت ما در دفاع مقدس با درآمد ارزی حدود۷ میلیارد دلار کشور را اداره می کرد و از طریق توزیع عادلانه کالا به شکلی جامعه را اداره کرد که یک نفر را هم به دلیل گرسنگی فوت نکرد توانستیم با حسن تدبیر شرایط جنگ را پشت سر بگذاریم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: در دفاع مقدس از بسیج و مردم در حوزه اقتصاد بهره می بردیم امروز نیز در جنگ اقتصادی بسیار مهمی هستیم و دشمن، همان دشمن است پس باید از ظرفیت و توان مردم بهره برداری کرد. جریان حق و باطل وجود دارد ولی تفاوت هایی با دفاع مقدس است که باید به آن توجه داشت. امروز میان ما و دشمن خاکریز وجود ندارد که بدانیم آن طرفش دشمن قرار دارد. همچنین مردم و مسئولان درک درستی از جنگ اقتصادی ندارند. به همین دلیل ممکن است فریب نقشه های دشمن را بخورند و بهانه هایی مانند مذاکره یا استفاده از ظرفیت اروپا به کشور آسیب برساند.

ایران وارد جنگ تمام عیار اقتصادی با جبهه استکبار شده است

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم و مسئولان باید بدانند که جنگ همان جنگ است اما ابزار آن تغییر کرده است. در دفاع مقدس، دشمنان از خمپاره و گلوله استفاده می کردند اما امروز ابزار دشمنان تحریم اقتصادی و ارز است.

جلالی ادامه داد: عده ای ملت ما را ترغیب به تبدیل پولی ملی به ارز و طلا می کنند. آیا این افراد نسبتی با مردم کوفه در زمان امام حسین(ع) ندارند؟ آن کسانی که در صحنه جنگ اقتصادی، قدرت ریالی کشور را کاهش می دهند کجای صف بندی حق و باطل قرار دارند؟ این افراد باید تکلیف خود را روشن کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: کشور در یک جنگ اقتصادی قرار دارد و دشمنان همه ابزار سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک را در قالب یک جنگ مدرن علیه ایران اسلامی بکار گرفته اما ما توانسته ایم روی پای خود بایستیم و نیازهای اساسی کشور را تامین کنیم. البته اشتباهات مدیریتی هم وجود دارد که در دوران دفاع مقدس نیز وجود داشت اما نباید این اشکالات را به رویکردی تبدیل کرد که احساس شود در اداره امور ناتوان هستیم. کشور ما ظرفیت های بالایی دارد و در حوزه اقتصاد دارای قدرت بالایی است.

وی افزود: ایران بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار توان تولید ارز را دارد که چیزی دوبرابر نیاز کشور است پس باید مسائل را مدیریت کنیم و منافع ملی را بر منفعت شخصی و گروهی ارجحیت دهیم. باید باور داشته باشیم که در یک جنگ اقتصادی هستیم و اگر این باور وجود داشته باشد یک حس مشارکت در کشور بوجود می آید.

*برای غلبه بر مشکلات باید از تمام ظرفیت های عظیم کشور استفاده کرد

سردار جلالی در ادامه با اشاره به تهدیدات دشمن در خصوص پیش بینی تابستانی سخت برای ملت ایران اظهار داشت: با وجود همه تهدیدات نقشه های دشمنان شکست خورد. ما نیز باید از ظرفیت های موجود برای غلبه بر مشکلات بهره برداری کنیم.

*قدرت دفاعی کشور موجب شده دشمن به خود اجازه تهاجم نظامی به ایران را ندهد

وی وجود ولایت فقیه و نیروهای مسلح مقتدر را از مولفه های اصلی قدرت کشور دانست و تصریح کرد: قدرت دفاعی کشور موجب شده دشمن به خود اجازه تهاجم نظامی به ایران را ندهد این یعنی کشور ما توانسته به یک بازدارندگی برسد و این در شرایطی است که تمامی توان استکبار علیه انقلاب اسلامی بکار گرفته شده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین به توطئه آمریکایی ها برای تشکیل داعش در منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع منطقه، داعش را بوجود آوردند و از آن حمایت کردند تا یک قدرت تروریستی در همسایگی ایران شکل بگیرد اما انقلاب اسلامی با بهره گیری از تجارب دفاع مقدس در بکارگیری از توان مردمی و البته با کمک مستشاران نظامی، شکست نظامی قاطعی به داعش و تروریست ها در عراق و تروریست ها داد و امروز مرز ایران و دشمنان در جولان است. اینها موفقیت های بزرگی هستند که موجب عصبانیت استکبار جهانی شد.

وی اظهار داشت: به حمدالله در حوزه سیاسی از یک انسجام سیاسی برخورداریم. در کشور ما حول ولایت فقیه منسجم و مقتدر و امن ترین کشور منطقه است.

*هدف دشمنان از حمله تروریستی اهواز هدف قرار دادن اصلی ترین سرمایه ایران یعنی امنیت ملی بود

سردار جلالی با اشاره به حادثه تروریستی اهواز اظهار داشت: هدف دشمنان از طراحی حمله تروریستی اهواز، هدف قرار دادن اصلی ترین سرمایه ایران یعنی امنیت ملی بود اما باید بدانند که در این اقدام نیز شکست خورده و خواهند خورد.

وی گفت: ما همچون دفاع مقدس می توانیم پیروز جنگ اقتصادی باشیم زیرا کشور، همه مولفه های قدرت اقتصادی را دارد پس باید اقتصاد مقاومتی را که خواست مقام معظم رهبری است با قدرت اجرا کنیم. از سویی دیگر مردم باید توقع خود و الگوی مصرفشان را در قالب یک الگوی ایرانی تنظیم کنند. و خرید محصولات ایرانی را در دستور کار قرار دهند. البته دولت نیز باید طرح منسجمی برای جنگ اقتصادی داشته باشد تا مردم در قالب آن بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند و در نهایت پشت دشمنان رابه زمین بزنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم همه ما به خوبی جایگاه و نقش ولایت فقیه را بشناسیم و راهکارهایی که ایشان ارائه می کنند را بفهمیم و مسیری که ایشان مشخص می کنند را ادامه دهیم تا به نتیجه مطلوب که همان پیروزی است، دست بیابیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر