۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۳۹۰۹۵
روزنامه اسرائیلی:
یک روزنامه صهیونیستی ضمن اذعان به اینکه روابط این رژیم و عربستان به ده‌ها سال پیش بازمی‌گردد، افزود ائتلاف ریاض، تل‌آویو و واشگتن بسختی شکست خورده است.
به گزارش پایداری از فارس،روزنامه صهیونیستی «معاریو» در گزارشی از نزدیک شدن رژیم صهیونیستی به پروند‌ه‌های منطقه و تهدیدات آن انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، معاریو نوشت ائتلاف موجود میان «اسرائیل، عربستان و آمریکا» در تمامی جبهه‌های لبنان، سوریه، عراق، یمن و عربستان به سختی شکست خورده است.

این روزنامه اعلام کرد عمر روابط محرمانه میان «اسرائیل» و عربستان به ده‌ها سال پیش و دوره «اسحاق شامیر» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در دهه هشتاد میلادی بازمی‌گردد، شخصی که به وی پیشنهاد برافراشتن پرچم عربستان در مسجدالاقصی در مقابل نرم شدن موضع فلسطین را دارند، اما او در آن زمان این پیشنهاد را رد کرد.

معاریو در ادامه تأکید کرد پس از فوت «عبدالله بن عبدالعزیز» شاه سابق عربستان و تعیین برادر وی «سلمان» به جای او و نیز منصوب شدن «محمد بن سلمان» به، ولی عهدی و ریاست وزارت دفاع روابط میان رژیم صهیونیستی و ریاض شاهد پیشرفت بزرگی بوده است.

اکنون و در سایه تحولات پیچیده غرب آسیا و طرح جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی تحت عنوان «معامله قرن» بسیاری از کشور‌های عربی و در رأس همه آن‌ها عربستان سعودی روابط مخفی خود با تل‌آویو را علنی کرده اند و برخی رسا‌نه‌های این کشور‌ها به منبر صهیونیست‌ها تبدیل شده؛ تعدادی از نویسندگان عرب از جمله برخی روزنامه‌نگاران سعودی نیز علنا به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی فرا می‌خوانند.

معامله قرن طرح آمریکا برای حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی است که در آن پایتخت دیگری به جز قدس برای دولت فلسطین معرفی می‌شود.

«الخلیج آنلاین» هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد کشور‌های عربی به دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دیدار‌هایی محرمانه برای تغییر خطوط کلی آرمان فلسطین برگزار کرده‌اند. در این دیدار‌ها که در ابوظبی پایتخت امارات برگزار شده، شخصیت‌های فلسطینی در خارج و مقاماتی از دولت آمریکا حضور داشته‌اند.

منابع آگاه مصری که به دلیل حساس بودن مناصبشان خواسته‌اند نامشان فاش نشود، اعلام کردند ابوظبی تا کنون حداقل میزبان سه دیدار بوده و مقامات اماراتی، عربستانی و مصری به علاوه فلسطینی‌های معارض در این دیدار‌ها شرکت کرده‌اند و همه این‌ها تحت نظارت دولت آمریکا بوده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر