۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۳۸۹۷۷
ملک زاده گفت: اگر قرار باشد کشاورز، هر سال به دلیل ریسک ها و مشکلاتی که در بخش کشاورزی وجود دارد، نتواند پایداری تولید را داشته باشد، قطعا امنیت غذایی کشور مورد تهدید قرار می گیرد.
به گزارش پایداری ملی، برنامه «گفت و گوی علمی» رادیو گفت و گو با موضوع تاثیر روند موجود کشاورزی بر آینده امنیت غذایی و با حضور مهندس محمد شفیع ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور به روی آنتن رفت.

محمد شفیع ملک زاده با تاکید بر اینکه برای ایجاد امنیت غذایی نیاز داریم به تولید کننده توجه ویژه کنیم، گفت: امروز بنا به آمارهایی که اعلام می شود، بیش از چهار میلیون بهره بردار بخش کشاورزی در کشور داریم که از این طریق امرار معاش می کنند یعنی حداقل یک سوم جمعیت کشور را کشاورزان و خانواد هایشان تشکیل می دهند.

وی متذکر شد: اگر قرار باشد کشاورز، هر سال به دلیل ریسک ها و مشکلاتی که در بخش کشاورزی وجود دارد، نتواند پایداری تولید را داشته باشد، قطعا امنیت غذایی کشور مورد تهدید قرار می گیرد و در آینده ای نه چندان ممکن است با مشکلات جدی روبرو می شویم.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اشاره به گندم اظهار کرد: امروز با مشکلات موجود و افزایش قیمت ارز، واردات گندم بسیار هزینه بر است و اگر به جای 9 میلیون تن، 5 میلیون تن گندم داشتیم، مشکلات زیادی برای واردات پیش رویمان بود.

وی یادآور شد: البته بدون تردید روند کشاورزی مشکلات زیادی دارد؛ متاسفانه کشاورزی در کشور سنتی و خرده مالکی است که نزدیک به 80 درصد کشاورزی ایران از این معضلات رنج می برند.

ملک زاده با تاکید بر اینکه باید کشاورزی سنتی را به یک کشاورزی اقتصادی تبدیل کرد، گفت: در مرحله بعد، موضوع آموزش و ترویج است که به تولید کننده و کشاورز، آموزش لازم را برای مصرف بهینه آب و تخصص های دیگر ارائه دهیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر