۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۳۸۹۵۳
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار رشت بیان اینکه دشمن نقاط ضعف را مورد هدف قرار می‌دهد گفت: بایستی با اقداماتی ویژه نقاط آسیب‌پذیر شهرستان را شناسایی و تقویت کرد تا مورد طمع دشمنان قرار نگیرد.

به گزارش پایداری ملی، علیرضا انصاری، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری رشت امروز (۲۵ شهریور) در شورای پدافند غیرعامل شهرستان رشت که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد گفت: پدافند غیرعامل مجموعه‌ای از اقداماتی است که برای مصون‌سازی در برابر آسیبها و خطرات جدی اعمال می‌شود.

 وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل یک اصل عقلایی، قرآنی و منطقی و برگرفته از آموزه‌های دینی است گفت: هر جا ضعفی وجود داشته باشد دشمن آن را مورد هدف قرار داده تا به نظام آسیب برساند و بایستی با اقداماتی ویژه نقاط آسیب‌پذیر جامعه شناسایی شود. 

انصاری تاکید کرد: همه دستگاه‌های  اجرایی و دولتی باید آسیب‌‍ها را شناسایی کرده تا تقویت شود و مورد طمع دشمنان قرار نگیرد.

وی اضافه کرد: همه دستگاه‌ها در راستای تقویت تجهیزات و ابزار در اختیارشان تلاش کرده تا در مواقع خطر آسیب‌پذیری کمتر شود.

انصاری با تاکید براینکه پدافند غیرعامل فقط برای جنگ نیست گفت: پدافند غیرعامل در صلح و آرامش باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری رشت اظهارکرد: جنگ امروز، جنگ ترکیبی با شیوه‌های پیچیده است و باید با بهره‌گیری از علم پدافند غیر عامل در برابر این جتگ‌ها بایستیم.

وی با اشاره به اینکه اعتماد مردم و کار آمدی مسئولان در این راستا بسبار حائز اهمیت است اذعان کرد: در سایه افزایش اعتماد جامعه می‌توان مشکلات را پشت سر گذاشت.

انصاری اظهار کرد: همه دستگاه‌ها به خصوص دستگاه‌های فرهنگی باید تلاش کنند تا اعتماد و امید را در جامعه تقویت کنند.

امیر محمدپور، مدیرکل پدافند غیر عامل گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه تهدیدات طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساز در هر جامعه‌ای وجود دارد گفت: وظیفه ماست که در برابر تهدیدات برنامه‌های نوین و اساسی تدوین و اجرایی کنیم تا کمترین آسیب را متحمل شویم.

وی با بیان اینکه حفاظت از زیرساخت‌ها، کاهش آسیب‌پذیری، حفاظت و حراست از جان و مال مردم مهمترین عواملی است که باید بدان توجه شود ادامه داد: تاب آوری شهری و میزان مقاومت در مقابله با تهدیدات طبیعی و غیرطبیعی بسیار مهم است.

محمدپور به تهدیدات زیستی گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: افزایش بیماری‌های غیرواگیر از جمله سرطان مهمترین مقوله‌ای است که در بخش بهداشت و درمان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به معضل سنبل آبی در گیلان اشاره و اظهار کرد: درحال حاضر سه هزار هکتار از منابع آبی و طبیعی شهرستان لنگرود درگیر این گیاه شده که مقدمات لازم جهت رفع این معضل باید مورد بررسی و اجرا قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر