۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۳۸۷۳۷
جلسه شورای اداری شهرستان شبستر به ریاست فرماندار و با حضور جناب آقاي كريمي مدیرکل پدافند غیرعامل استان و جناب آقای صالحی جانشین فرماندهی قرارگاه پدافند سایبری استان و مسئولین شهرستانی در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،مدیرکل پدافند غیرعامل استان در جلسه شورای اداری ضمن تشکر از اقدامات ملموس شهرستان شبستر در حوزه پدافند غیر عامل گفت: باید الزامات پدافند غیرعامل در تمامی حوزه ها رعایت شود و همه دستگاهها، باید تهدیدات دارایی های حوزه خود را شناسایی و آسیب پذیریهای مربوطه را احصاء و راهکار عملی ارائه دهند. علیرضا کریمی گفت: پدافند غیرعامل با برنامه ریزی منسجم و هدفمند در حوزه تهدیدات ،یک عامل بازدارنده اساسی است. وی افزود: امروزه اگرچه فناوری و تکنولوژی های جدید هزینه ها را کاهش داده و خدمات بهینه ای را ارائه می دهد اما غافل شدن از تهدیدات این فناوری ها، جبران ناپذیر خواهد بود.

در ادامه جلسه جانشین قرارگاه پدافند سایبری استان ضمن ابراز خرسندی از تشکیل چنین جلساتی اظهار داشت: به گستردگی خدمات سایبری، تهدیدات سایبری نیز در حال گستردگی و تنوع است و غفلت از این تهدیدات هزینه های سنگیین در پی خواهد داشت.

شورای اداری شهرستان شبستر با محوریت تبیین،تشریح و ایجاد آمادگی مقابله با تهدیدات سایبری تشکیل شد

علیرضا صالحی ارزیابی امنیتی شرکتها و محصولات آنها و ارزیابی امنیتی زیرساخت های مراکز حیاتی و حساس را از وظایف اصلی قرارگاه پدافند سایبری استان دانست . وی ضمن تشریح محورهای امنیت و استفاده از فضای مجازی ، به اهمیت و حساسیت تهدیدات سایبری اشاره کرد و گفت: برخی تهدیدات سایبری می تواند تبعات ملی در پی داشته باشد و برخی زیرساخت های حساس و حیاتی ما را دچار مشکل کند.

صالحیبا تکیه بر استفاده از ظرفیتهای موجود و خود باوری در این حوزه گفت: باید از زیرساخت های حساس شهرستانی مراقبت کرد و برای پایداری خدمات شبکه های رایانه ای با تهیه طرح پدافند سایبری و انجام مراقبت های اطلاعاتی و امنیتی باعث استمرار خدمات رسانی در زمان وقوع آسیب شد.

در این جلسه فرماندار شهرستان شبستر و رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان، با ارائه گزارشی از وضعیت دارایی های حساس شهرستان، به اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در حوزه پدافند غیرعامل اشاره کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر