۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۳۸۷۲۸
مشاور امنیت ملی آمریکا درخصوص استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه هشدار داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری رویترز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اظهار کرد: ما سعی کرده‌ایم این پیام را در روز‌های گذشته منتقل کنیم که اگر استفاده از تسلیحات شیمیایی برای بار سوم رخ دهد، واکنش ما بسیار قوی‌تر خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما در این زمینه با انگلیس و فرانسه که در جریان واکنش به حمله دوم به ما پیوستند، رایزنی کرده‌ایم و آن‌ها هم با ما اتفاق نظر دارند که استفاده مجدد از تسلیحات شیمیایی به واکنشی بسیار جدی‌تر از جانب ما منجر خواهد شد.

جان بولتون و دیگر مقام‌های آمریکایی در ماه‌های گذشته بار‌ها ادعای واهی استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط نیرو‌های سوریه را در حالی مطرح کرده‌اند که دمشق تأکید دارد زرادخانه‌های شیمیایی در این کشور امحا شده‌اند و طرف غربی صرفا از این ادعا‌ها برای یافتن بهانه به منظور مداخله در امور داخلی سوریه استفاده می‌کند.

بولتون همچنین مدعی است، دیوان بین‌المللی کیفری از اقدام مناسب در واکنش به "حملات شیمیایی" در سوریه باز مانده است.

او همچنین اعلام کرد، با این نظر که اقدامات آمریکا در سوریه باعث استفاده شبه‌نظامیان القاعده از تسلیحات شیمیایی شده، مخالف است و بار دیگر دولت مشروع در دمشق را در این زمینه مورد اتهام قرار داد.

بولتون گفت: دولت روسیه و سایرین می‌گویند آمریکا به القاعده اجازه استفاده از تسلیحات شیمیایی می‌دهد. این یکی از ناراحت‌کننده‌ترین ادعا‌های قابل طرح محسوب می‌شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر