۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۳۸۴۸
"جواد منصوري" سفير سابق ايران در چين:
برخي از کشورهاي منطقه برای حل مشکلات اقتصادی‌ و بدون در نظر گرفتن منافع بلندمدت کشورشان به اقداماتی دست می‌زنند که در آْينده مشکلاتی را براي آنها بوجود مي‌آورد که جبرانش براي آنها گران تمام خواهد شد.
 "جواد منصوري" سفير سابق ايران در چين طي يادداشتي به بررسي اقدامات خصمانه رژيم غاصب صهيونيستي در منطقه عليه جمهوري اسلامي ايران همچون تلاش براي تأسيس سفارت در (عشق‌آباد)  پايتخت ترکمنستان پرداخت.

متن این یادداشت به شرح ذیل است: 

رژیم جعلي صهیونیستی طي یک دهه گذشته همواره تلاش ویژه‌ای برای حضور در مرز‌های ایران داشته و برای این هدف سرمایه‌گذاری گسترده‌ای انجام داده است.

همسایگی ایران با 15 کشور حوزه خليج فارس موجب شده تا اين رژيم منحوس برای محاصره جمهوري اسلامي ايران به گسترش روابط خود با آنها و متقاعد کردنشان براي همکاری بيشتر با آن اقدام کند.

در اين ميان رژيم اشغالگر قدس در کشورهاي منطقه همچون جمهوري آذربایجان، ترکیه، افغانستان و پاکستان به صورت غیرمستقیم و ناشناخته به ساخت پایگاه‌هایی عليه ایران اقدام کرده است.

همچنين متأسفانه برخي از کشورهای حاشیه خلیج فارس همسو  با اهداف خصمانه رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه به فرافکني عليه جمهوري اسلامي ايران مي‌پردازند از جمله اقدامات قطر که در سالهای اخیر همچون تاسيس دفتر گروه تروريستي طالبان در کشورش کاملا گویای دنباله‌رويي اين کشور از اهداف خصمانه رژيم غاصب صهيونيستي در منطقه است.


 نکته دیگری که حائز اهمیت است تشديد فشار بر دولت عراق از سوي غرب براي تغییر مواضع اين کشور در قبال رژیم اشغالگر قدس و همچنين حذف شيعيان از حاکمیت عراق است؛ چرا که غرب بر اين باور است که شیعیان به طور معمول گرایش و تمایل ويژه‌اي به جمهوري اسلامي ايران داشته و لذا حاکميت فعلي عراق بايد حذف شود.

از مدت‌ها پیش این مسئله پیش‌بینی مي‌شد که با توجه به مشکلات داخلی ترکمنستان به لحاظ اقتصادي و شرایط خاص سیاسی رژيم جعلي صهيونيستي و با صرف هزینه‌های گزاف و کمک‌ها و حمایت‌های سیاسی در راستاي اهداف شوم اين رژيم منحوس گام بردارد.

رژيم اشغالگر قدس به خوبي اين نکته را مي‌داند که استفاده از موقعیت جغرافيايي ترکمنستان براي جمهوري اسلامي ايران بسيار حائز اهميت و قابل توجه است؛ چرا که منطقه شرق و شمال کشور يکي از کانال‌هاي ارتباطي مهم براي هر دو کشور به شمار مي‌رود.

برخي از کشورهاي منطقه برای حل مشکلات اقتصادی‌شان و بدون در نظر گرفتن منافع بلندمدت کشورشان به اقداماتی دست می‌زنند که در آْينده مشکلاتی را براي آنها بوجود مي‌آورد که جبرانش براي آنها گران تمام خواهد شد. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر