۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۳۸۴۶۹
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت:دستگاه های امدادی و صنایع خطرپذیر، اخطارهای پیشگیری از حریق را جدی بگیرند تا از آتش سوزی های گسترده در استان جلوگیری شود.
به گزارش پایداری ملی، علی فرخزاد روز چهارشنبه در شورای مدیریت بحران استان که در استانداری قزوین برگزار شد افزود: در هفته دولت امسال در بخش های صنعتی استان آتش سوزی های متعددی به وقوع پیوست که نشان می دهد بسیاری از اخطارها و هشدارهای ایمنی توسط دستگاه ها، واحدهای تولیدی و مردم جدی گرفته نشده است.

وی با اشاره به فرسودگی تجهیزات امدادی و آتش نشانی واحدهای تولیدی در استان گفت: باید با پرداخت تسهیلات برای نوسازی واحدها اقدام کرد تا در مواقع بحران شاهد کاهش خسارات حریق و سایر حوادث غیرمترقبه باشیم.

فرخزاد خاطر نشان ساخت: باید دستگاه های متولی نیز در این زمینه حساسیت بیشتری بر انجام وظایف قانونی خود داشته باشند و فرمانداران و مدیریت بحران نیز بر عملکرد دستگاه ها و وضعیت واحدهای تولیدی خطر پذیر کنترل و نظارت بیشتری انجام دهند.

معاون استاندار گفت: هیچ تعارفی با دستگاههای متولی و صنایع خطرپذیر در این زمینه نداریم و درصورت لزوم برای استفاده از اهرم اجرایی از قبیل توبیخ دستگاه کوتاهی کننده و تعطیلی واحد آسیب پذیر اقدام خواهیم کرد.

فرخزاد با بیان اینکه استان تجهیزات خوبی در مهار آتش سوزی منابع طبیعی دارد افزود: مجموعه پدافند غیر عامل می تواند با برگزاری دوره های آموزشی برای پیشگیری از خطرات نقش موثری داشته باشد که باید از ظرفیت این مجموعه نیز بیشتر استفاده کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر