۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۳۸۳۹۹
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری سمنان:
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان با اشاره به اهمیت برگزاری شورای پدافند غیرعامل در استان‌ و شهرستان‌ها گفت: براساس دستورالعمل اجرایی سازمان پدافند غیرعامل باید این شورا در سطح استان‌ و در شهرستان‌ها با ریاست فرمانداران برگزار گردد. همچنین برگزاری مستمر 12کارگروه تخصصی ذیل شورا توسط مدیران مربوطه تاکید گردیده است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان با اشاره به اهمیت برگزاری شورای پدافند غیرعامل در استان‌ و شهرستان‌ها گفت: براساس دستورالعمل اجرایی سازمان پدافند غیرعامل باید این شورا در سطح استان‌ و در شهرستان‌ها با ریاست فرمانداران برگزار گردد. همچنین برگزاری مستمر 12کارگروه تخصصی ذیل شورا توسط مدیران مربوطه تاکید گردیده است.

ایرج کارخایی با اشاره به برنامه‌های اولویت‌دار پدافند غیرعامل استان افزود:آموزش، فرهنگسازی پدافند غیرعامل ، برپایی رزمایش‌ها، تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان، استقرار مولدهای برق اضطراری در ادارات خدمات‌رسان و حساس و...از برنامه‌های اولویت‌دار این اداره کل در استان است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان با بیان اینکه تابستان امسال اهمیت وجود این مولدهای برق اضطراری روشن شد گفت: مراکز حساس خدمات‌رسان باید با استقرار این مولدها زمینه‌ای فراهم کنند که بتوانند در شرایط خطر و بحران به خدمات‌دهی به مردم ادامه دهند.

اصل اساسی پدافند غیرعامل حفظ جان و مال مردم ، کم اثر کردن ، کاهش آسیب پذیری ، مقاوم سازی و ایجاد استحکامات و سازه های امن در مقابل تهدیدات است.


کارخائی با اشاره به تمهیداتی که برای استفاده از بند"ز" تبصره 12 قانون بودجه سال گذشته اندیشیده شده گفت: دستگاه‌های اجرایی با توجه به حذف این تبصره در بودجه 97 تنها تا پایان شهریورماه می‌توانند برای استفاده از این تبصره برای تامین هزینه خرید مولدهای برق اضطراری استفاده کنند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای سطح‌بندی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان ادامه داد: تاکنون 83دستگاه اجرایی استان برای سطح‌بندی اقدام کردند که پرونده‌ها برای جمع‌بندی نهایی در اختیار سازمان پدافند غیرعامل کشور قرار گرفته و بزودی اعلام خواهد شد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان بر لزوم توجه به خدمات‌دهی به مردم و توجه به اقشار مختلف در برنامه‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: مردم مهمترین عامل موثر در پدافند غیرعامل هستند لذا شورا و کارگروه‌ها باید در برنامه‌های خود به این مهم توجه ویژه کنند.

وی با اشاره به تهدیدات دشمن در خصوص حملات سایبری گفت باید در خصوص تهدیدات سایبری آمادگی لازم را داشته باشیم تا در مقابل تهدیدات سایبری بتوانیم از اطلاعات و زیرساخت‌ها حفاظت کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر