۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۳۸۳۳
تحریم یکجانبه، دستاویزی برای باج گیری/
آمریکا که طی چند سال گذشته با باج خواهی و جریمه بانکهای معروف اروپایی و آسیایی، میلیاردها دلار درآمد داشته، اکنون موسسات تنظیم و کنترل مالی‌اش با همان دلایل واهی و بی مورد بر روی شرکت های بیمه تمرکز کرده اند که از آن طریق بتوانند منابع دیگری نیز اخاذی نمایند.
استاندارد چارترد بانک به علت انجام مبادلاتی با ایران 340 میلیون دلار به واشنگتن پرداخت کرد. همچنین بانک «اچ‌اس‌بی‌سی» نیز در توافقی با وزارت دادگستری آمریکا در ماه دسامبر2012، موظف به 1.9 میلیارد دلار به واشنگتن شد. در ماه های اخیر میلادی نیز بانک توکیو- میتسوبیشی ژاپن 250 میلیون دلار برای نقض قوانین بانکداری دولتی آمریکا در مورد مبادلات با کشورهای تحت تحریم به این ایالت پرداخت خواهد کرد.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر تنظیم مقررات مالی ایالت نیویورک آمریکا از گروه بانکی «لویدز» انگلستان و گروه آر- یی سوئیس درخواست کرده که جزئیات بیشتری از 20 شرکت غیر آمریکایی که در زمینه بیمه و فعالیت های بیمه ای، با ایران تجارت می کنند، در اختیارش بگذارد.

در همین حال براساس گزارش روزنامه آمریکایی «والستریت ژورنال» بنجامین لاوسکی که در دپارتمان مالی بخش خدمات مالی فعالیت می کند به شرکت های مختلف نامه نوشته است که فعالیت های تجاری در مورد بیمه محموله های متعلق به ایران را اعلام نمایند. چرا که این تشکیلات مالی آمریکایی ردپای سه شرکت را یافته است که محوله های ایران را در طی یکسال گذشته بیمه کرده است.

بر اساس این گزارش، آمریکا و اتحادیه اروپایی محدودیت های زیادی را علیه شرکت های بیمه ای که با ایران فعالیت می کنند را ایجاد کرده است؛ خصوصا برای حمل فرآورده های نفتی که در حقیقت برای عدم فروش نفت ایران در نظر گرفته شده است.

آمریکا که طی چند سال گذشته با باج خواهی و جریمه بانکهای معروف اروپایی و آسیایی، میلیاردها دلار درآمد داشته است، اکنون موسسات تنظیم و کنترل مالی‌اش با همان دلایل واهی و بی مورد بر روی شرکت های بیمه تمرکز کرده اند که از آن طریق بتوانند منابع دیگری نیز اخاذی نمایند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر