۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۳۸۲۴۳
خوزستان؛
کارگاه دو روزه آموزشی مدیریت حوادث شیمیایی در محل سالن اجتماعات شرکت ملی حفاری ایران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، کارگاه دو روزه آموزشی مدیریت حوادث شیمیایی در محل سالن اجتماعات شرکت ملی حفاری ایران برگزار شد.

در افتتاحیه این کارگاه مهندس فیوضی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و سایر شهدای دولت ضمن اشاره به ضرورت تشکیل مداوم کارگاه های آموزشی در خصوص به روز بودن دانش کارشناسان و مدیران در مواجهه با حوادث شیمیایی و ضرورت الزامات پدافند غیر عامل در پیشگیری از این حوادث و رصد و پایش مداوم تهدیدات تاکید کردند. فیوضی در ادامه افزود با وجود مجتمع های بزرگ پتروشیمی در استان و سایر صنایع بزرگ و حوادث پیش آمده در گذشته نظیر آتش سوزی در پتروشیمی ها و نشت گاز کلر به آمادگی دستگاه های اجرایی در خصوص پیشگیری و مقابله با این موارد و کاهش آسیب های احتمالی تاکید کرد و در پایان به تشریح فرآیند نحوه عملکرد قرارگاه پدافند شیمیایی در مواجهه با این حوادث پرداخت.

لزوم رعایت اصول ایمنی و الزامات پدافند غیر عامل در محیط های صنعتی و مراکز شیمیایی

در ادامه این جلسه دکتر سلمان زاده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور مدیر کل پدافند در این کارگاه آموزشی،حضور مهندس فیوضی را نشاندهنده توجه وی به مقوله آموزش و پیشگیری بیان نمودند و در ادامه با ذکر تاریخچه ای از حوادث شیمیایی بزرگ اتفاق افتاده در جهان و ایران و علت وقوع آنها پرداختند.در ادامه این کارگاه آموزشی متخصصین بهداشت حرفه ای و طب اورژانس به ارائه دروس مورد نظر پرداختند.

این کارگاه دو روزه آموزشی با حضور کارشناسان و مدیران بهداشت حرفه ای و محیط و HSE  دستگاه های اجرایی استان در محل سالن همایشهای شرکت ملی حفاری در حال برگزاری است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر