۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۳۸۱۸۲
گیلان؛
علی مقصودی معاون خدمات شهری و جانشین اول ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت اقدامات لازم جهت پیشگیری و مقابله با حوادث شیمیایی را به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت ابلاغ نمود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت معاون خدمات شهری شهرداری درگفتگویی اظهار کرد: با توجه به توسعه تکنولوژی، همواره شاهد تهیه و تولید، حمل و نقل، نگهداری و مصرف بسیار گسترده انواع مواد شیمیایی هستیم و از طرفی با عنایت به نگهداری و مصرف مواد شیمیایی در صنایع و انبارهای شهر رشت و شهرهای اطراف، آمادگی و آموزش عملیاتی پرسنل آتش نشانی حائز اهمیت می باشد.

علی مقصودی افزود: با توجه به قرار گرفتن شهر رشت در مسیر اصلی انتقال مواد شیمیایی مختلف وارد شده از گمرکات دریایی و زمینی استان ( انزلی، آستارا و... ) به طرف مرکز کشور، هر لحظه ممکن است حوادث ناگواری رخ دهد که بدون شک با توجه به پتانسیل آتش نشان های استان، آتش نشان های رشت نقش محوری و اصلی را خواهد داشت

وی در ادامه افزود: با توجه به حوادث ناشی از مواد شیمیایی مختلف در سنوات گذشته در استان و کشور و خطرات جبران ناپذیری که همکاران آتش نشانی را تهدید می کند و لزوم ارتقاء آمادگی عملیاتی و آموزشی پرسنل آتش نشانی اقداماتی با قید فوریت و در حداقل زمان ممکن اعلام می گردد:

- تهیه سرفصل های آموزشی مختلف در خصوص مواد شیمیایی بر اساس استانداردهای آیین نامه بین المللی کالاهای خطرناک جهت اجرا در آتش نشانی، مناطق شهرداری و سایر دوایر شهرداری و حتی ادارات همکار با آتش نشانی در حوادث نظیر پلیس، امداد گاز، امداد برق، اورژانس، هلال احمر و ...
 

- برنامه ریزی و اجرای آموزش های مدون در خصوص مواد شیمیایی برای پرسنل آتش نشانی رشت و سایر واحدها.

- تهیه کتابچه مختصر از علائم مواد شیمیایی خطرناک جهت استقرار در داخل کلیه خودرو های آتش نشانی و ایستگاه های عملیاتی.

- شناسایی و بهره گیری از نرم افزارهای حاوی اطلاعات مربوط به مواد شیمیایی جهت نصب در رایانه های ایستگاه ها و بهره گیری توسط پرسنل.

- بررسی و شناسایی انبارهای حاوی مواد شیمیایی مختلف در شهر رشت و حومه، شهرک صنعتی لاکان، سپیدرود و انجام بازدیدهای ایمنی و تهیه و تمرین سناریو های عملیاتی با مشارکت و ظرفیت های قانونی نهادهای حاکمیتی نظیر فرمانداری شهرستان رشت، مدیرت بحران، پدافند غیرعامل استانداری و .. .

- انجام و هماهنگی های لازم در خصوص دریافت کامل اطلاعات مربوط به خودروهای حاوی مواد شیمیایی که از شهر رشت تردد می نمایند و آمادگی لازم جهت پیشگیری از بروز حوادث احتمالی و مقابله با آن.
 

خرید تجهیزات مناسب برای مواجهه با حوادث مواد شیمیایی و...

- تهیه پیش نویس مکاتبات فنی و مناسب و متعدد جهت درخواست همکاری و دریافت اطلاعات مربوط به مواد شیمیایی با همه ادارات.

علی مقصودی در آخر خاطر نشان کرد که به علاوه موارد مذکور، تعیین آیتم های عملیاتی برای مدیریت و مقابله با حوادث ناشی از مواد شیمیایی از اقدامات ابلاغ شده به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت می باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر