۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۳۸۱۶۹
بحث جنجالی استفاده هیلاری کلینتون از ایمیل شخصی برای ارسال اطلاعات حساس دولتی، روی دیگری هم داشته و آن هک شدن سرور این ایمیل توسط یک شرکت پوششی چینی بوده است.

به گزارش پایداری ملی، نشریه «دیلی کالر» بر پایه اطلاعات منابع خود گفته که بحث جنجالی استفاده «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه اسبق آمریکا از ایمیل‌های شخصی، زوایای جدیدی پیدا کرده است.

یکی از دستاویزهای اصلی «دونالد ترامپ» در مبارزات انتخاباتی سال 2016 با هیلاری کلینتون، استفاده غیرقانونی وی از ایمیل شخصی برای ارسال اطلاعات حساس دولتی در دوران حضور در وزارت خارجه بود.

آنطور که دیلی کالر گزارش داده، سرور مرتبط به این ایمیل شخصی، توسط یک شرکت پوششی متعلق به چینی‌ها که دفترش در واشنگتن‌دی‌سی مستقر بوده، هک شده و با بدافزاری که در سرور ایمیل کلینتون قرار گرفته بوده، یک کپی کامل از تمام ایمیل‌های صادره و وارده وی، بدون تأخیر برای چینی‌ها ارسال می‌شده است.

اوایل ماه جولای بود که «لوئی گوهمرت» نماینده مردم تگزاس در مجلس آمریکا فاش کرد که تقریباً همه ایمیل‌های هیلاری کلینتون هک شده و برای یک «نهاد خارجی» ارسال شده است.

«نیک مریل» وکیل کلینتون به این گزارش واکنش نشان داده و با تکذیب آن گفته که «اف‌بی‌آی هزاران ساعت برای تحقیق در خصوص این پرونده، زمان صرف کرد و هیچ مدرکی از نفوذ پیدا نکرد.»

هیلاری کلینتون از سال 2009 تا 2013 برای انجام امور اداری خود از یک ایمیل غیردولتی استفاده می‌کرده که این مطلب بر خلاف قوانین آمریکا است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر