۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۳۸۰۴۵
رییس دبیرخانه ستاد پدافند غیرعامل وزارت بهداشت:
دکتر میرکتولی بر ضرورت آشنایی بیشتر نظام سلامت با مباحث پرتوی و هسته ای تاکید کرد و گفت: برخی از افراد بر این باور هستند که مسائل پرتوی و هسته ای به حوزه سلامت مرتبط نیست و ارگان های دیگر باید پاسخگو باشند، اما با توجه به اینکه اولین ارگان پاسخگو در حوادث، نظام سلامت و بخش های درمانی و بهداشتی بوده، بنابراین آشنایی حوزه سلامت با موارد پرتوی و هسته ای از اهمیت بسیاری برخوردار است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،دکتر نفیسه میرکتولی در حاشیه برگزاری اولین کارگاه آموزشی پاسخ پزشکی به مصدومین رویدادهای پرتوی در گفت و گو با خبرنگار وبدا، با بیان اینکه اعضای شرکت کننده در این کارگاه، هیات های علمی مرتبط با حوزه پرتوی از جمله طب هسته ای، رادیولوژی و طب اورژانس هستند، اظهار داشت: این کارگاه با همکاری معاونت آموزشی وزارت بهداشت برگزار شده و اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در زمینه های بیولوژیک از طریق دفاتر هیات علمی به ما معرفی شدند.
 
رییس  دبیرخانه  ستاد پدافند غیرعامل وزارت بهداشت با اشاره به تشکیل کمیته پدافند غیرعامل در دانشگاه های علوم پزشکی کشور از ده سال گذشته تاکنون، تصریح کرد: در ۲ سال اخیر ساختار اداری پدافند غیرعامل در دانشگاه های علوم پزشکی زیر نظر ریاست دانشگاه شکل گرفت و از سوی دیگر سازوکار جدید برای کمیته های دانشگاهی در یک سال گذشته ابلاغ شد.
 
دکتر میرکتولی با اشاره به تغییر نوع و افزایش حوادث، افزود: در حال حاضر نرخ و مدل حوادث نسبت به گذشته افزایش یافته، بنابراین نیاز است که در دانشگاه های علوم پزشکی بازوی علمی و اجرایی مدیریت حوادث تقویت شود و افرادی برای مدیریت حوادث تربیت شوند.
 
وی با تاکید بر ضرورت همکاری و کمک آموزش دیدگان این کارگاه در زمینه آموزشی و پژوهشی در دانشگاه ها، افزود: این افراد می توانند به اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی، گروه های اجرایی و عملیاتی نظام سلامت و گروه های مختلف از جمله فوریت های پزشکی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، بیماری ها، آزمایشگاه، کادر درمانی و بیمارستانی  آموزش دهند.
 
رییس  دبیرخانه ستاد  پدافند غیرعامل وزارت بهداشت در ادامه افزود: همچنین این افراد می توانند در بخش پژوهشی فعالیت کرده و مقالات پژوهشی ارائه دهند.
 
وی در پایان با تاکید بر ضرورت آشنایی بیشتر نظام سلامت با مباحث پرتوی و هسته ای خاطرنشان کرد: برخی افراد بر این باور هستند که مسائل پرتوی و هسته ای به حوزه سلامت مرتبط نیست و ارگان های دیگر باید پاسخگو باشند، اما با توجه به اینکه اولین ارگان پاسخگو در حوادث، نظام سلامت و بخش های درمانی و بهداشتی بوده، بنابراین آشنایی حوزه سلامت با موارد پرتوی و هسته ای از اهمیت بسیاری برخوردار است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر