۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۳۸۰۲۳
نماینده مردم دزفول در موافقت با استیضاح وزیر اقتصاد مشکلات کشور را ناشی از ناکارآمدی و بی برنامگی مدیران خواند و گفت: ناکارآمدی و بی برنامگی دولت ها در سایه تحریم ها پنهان شده است.

به گزارش پایداری ملی، در جلسه علنی روز یکشنبه در ادامه بررسی استیضاح وزیر اقتصاد عباس پاپی زاده در موافقت با استیضاح کرباسیان گفت: برنامه اقتصادی دولت، اقتصاد اجتماعی و مردم محور بود اما عملکرد دولت بر خلاف برنامه های اعلامی است که موجب کاهش ثروت عمومی، کاهش تولید، افزایش تورم و رکود شده است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به جای جهت دهی نقدینگی به سمت تولید، این سیل خروشان را به سمت بازار سکه و ارز سوق داد که موجب رانت های عظیم برای برخی سودجویان شد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با انتقاد از افزایش سه برابری نقدینگی خاطرنشان کرد: افزایش بدهی دولت به بانک ها از  نتایج مدیریت غلط اقتصاد کشور است.

وی با بیان اینکه مشکلات مردم ناشی از مدیریت ناکارآمد اقتصاد است، نه تحریم ها تصریح کرد:  ناکارآمدی و بی برنامگی دولت در سایه تحریم ها پنهان شده است و خسارت وارده به مردم ناشی از تصمیمات اشتباه دولت است. افراد رانت خوار و فرصت طلب از تصمیمات اشتباه دولت سوءاستفاده کردند و به ثروت های نجومی دست یافتند.

پاپی زاده خطاب به کرباسیان گفت: چرا بانک مرکزی و وزارت اقتصاد با تصمیم غلط، بانک های دولتی را به مسابقه افزایش سود و خلق پول تشویق کردند. این امر موجب افزایش بی سابقه نقدینگی در کشور شد.

وی هدایت اقتصاد کشور از اقتصاد تولید محور به اقتصاد رانت محور، کاهش ارزش پول ملی، سفته بازی، ربا خواری را ناشی از اقدامات مدیریتی وزیر اقتصاد خواند.

نماینده مردم دزفول خاطرنشان کرد: پایداری و هماهنگی در سیاست های اقتصادی دولت وجود ندارد. در دوران شما به اجرای مهمترین دغدغه رهبر انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی بی توجهی شد.

وی تصریح کرد: تیم اقتصادی دولت اسناد مالی و بازرگانی خرید و فروش خودرو و نهاده های کشاورزی با نرخ ارز مرجع را در اختیار دستگاه قضایی قرار ندادند که این امر بزرگترین مانع در برخورد با متخلفین و استقرار نظام شفافیت است.

پاپی زاده خطاب به کرباسیان گفت: شما عضو شورای اقتصاد هستید، چرا از افزایش قیمت خرید تضمینی گندم خودداری می کنید در حالی که قیمت خودروی بی کیفیت پراید به ۳۶ میلیون تومان افزایش یافته است.

عضو کمیسیون کشاورزی اظهار داشت: در بحث جذب سرمایه گذاری خارجی، اتفاقات تحقیر کننده ای برای ملت ایران رخ داد و به دلیل انعقاد قراردادهای ضعیف امروز شاهد خروج شرکت های خارجی از کشور هستیم.

وی افزود: در زمان مدیریت شما در زمان مدیریت آقای کرباسیان در گمرکات، صدها کانتینر ظروف شیشه ای از گمرک قاچاق شد.

نماینده مردم دزفول خطاب به کرباسیان یادآور شد: چرا در خصوص بکارگیری افراد دوتابعیتی در دولت اعتراض نکردید؟ چرا این افراد را به عنوان فرماندهان جنگ اقتصادی معرفی کردید؟ وعده مدیریت اقتصاد در اتاق شیشه ای به کجا رسید؟

وی تصریح کرد: هرجای دنیا این تورم افسارگسیخته رخ می داد، مسئولان استعفا می دادند اما در ایران این اتفاق نیفتاد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر