۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۳۷۹۵۵
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری قزوین گفت: برنامه ریزی جهت تخلیه و اسکان اضطراری جمعیت، افزایش سرعت و کیفیت ارایه خدمات هنگام بحران بسیار ضروری است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، محمد افشار در جلسه کارگروه تخصصی انتظامی پدافند غیرعامل که در مقر ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد افزود: برنامه ریزی و تدوین طرح های مطمئن جهت تخلیه و اسکان اضطراری جمعیت در بازه زمانی کوتاه در هنگام بحران و بعد از آن ضروری است.
وی ادامه داد: وجود مخاطرات طبیعی و انسان ساز و توسعه شهرنشینی و پیشرفت کلان شهرها لزوم ارایه راهکارهای نوین ، خلاقانه و بهینه را برای حفظ جان انسانها مضاعف می کند بنابراین باید دستگاه های مرتبط در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد: باید کارگروه انتظامی شناسایی و یافتن بهترین مسیر را برای تخلیه جمعیت در مواقع اضطراری در دستور کار قرار دهد و سایر کارگروه ها نیز طبق وظایف ذاتی دستگاه های متبوع در این زمنیه اقدام کنند.
افشار با بیان اینکه تخلیه اضطراری به علت پیش بینی نشدن قبل از تهدید ممکن است با مشکلات اساسی روبرو شود افزود: آگاهی از جزییات و چگونگی انجام تخلیه اضطراری و همچنین آمادگی برای اجرای آن در هنگام بروز حوادث طبیعی و بشرساخت از مهمترین فعالیت های پدافند غیرعامل است که با هدف ارتقای آمادگی جوامع در هنگام مخاطرات با آموزش و تمرین عملیاتی می شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر