۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۳۷۸۴۲
نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه سکوت و رها کردن کشور و پاسخگو نبودن درست نیست، گفت: جلسه بررسی سؤال از رئیس جمهور باید موجب ایجاد شفافیت و تزریق امید بین مردم شود.

به گزارش پایداری ملی، امیر خجسته نماینده مردم همدان، با اشاره به طرح سؤال از رئیس جمهور و احتمال بررسی طرح مذکور طی هفته ‌آینده در صحن علنی مجلس و با حضور روحانی، اظهار داشت: سؤال از رئیس جمهور حق مسلم نمایندگان مجلس است و باید طبق قانون، مجلس از هر کسی که نیاز باشد سؤال کند تا درباره اتفاقات و ابهامات و سؤالات آنان توضیح دهند.

وی افزود: ما از قبل انتظار داشتیم خود آقای رئیس جمهور به مجلس بیاید و چندین بار از وی دعوت شد تا در مجلس حضور یابد، در این شرایط سخت و بحرانی که در کشور داریم و نابسامانی اقتصادی که در حوزه بازار ارز، طلا و سکه وجود دارد، نیاز است شفاف‌سازی‌هایی صورت گیرد و به مردم توضیح داده شود به همین دلیل از آقای رئیس جمهور دعوت کردیم که به مجلس بیاید اما تشریف نیاوردند و ما سؤال از رئیس جمهور را مطرح کردیم که احتمالاً ششم یا هفتم شهریور ماه آقای رئیس جمهور باید به مجلس بیاید.

خجسته تصریح کرد: جلسه بررسی طرح سؤال از رئیس جمهور باید جلسه‌ای باشد که به مردم امید دهد و شفاف‌سازی صورت گیرد، باید توضیح داده شود چرا دلار ۳۵۰۰ تومانی به ۱۰ هزار تومان افزایش یافته است، آقای رئیس جمهور باید درباره علت دو یا حتی سه برابر شدن قیمت اجناس به مردم توضیح دهد، موضوع شفاف‌سازی در همه موارد از جمله مسائل احتکار کالا و تحریم باید برای مردم روشن شود، آقای رئیس جمهور فرمانده جنگ تحریم است و لذا باید صحبت کند.

نماینده همدان در مجلس یادآور شد: اگر جلسه بررسی سؤال از رئیس جمهور موجب تنش و چالش و حاشیه‌سازی شود، نمایانگر این است که دنبال شفاف‌سازی نیستیم و نمی‌خواهیم مسائل برای مردم روشن شود.

خجسته گفت: ما همگی به دنبال وحدت، همگرایی و همدلی هستیم و با حضور آقای رئیس جمهور در مجلس، باید شفاف‌سازی صورت گیرد، مردم سؤال دارند و دچار مشکلات هستند، لازم است فشارهای اقتصادی کاهش یابد تا وحدت و امید و همگرایی بین مردم پیش آید.

وی با بیان اینکه بایستی جلسه سؤال از رئیس جمهور نشست خوبی باشد و از طرفی خروجی خوبی هم برای مردم داشته باشد، نباید طرفین به دنبال گروکشی باشند و یا بگم بگم راه بیندازند تا از اصل مطلب دور شویم. 

خجسته در پایان خاطرنشان کرد: اصل مطلب در بررسی سؤال از رئیس جمهور ایجاد شفافیت و دادن امید به مردم است، باید به مردم بگوییم که چه برنامه‌ای برای آینده کشور داریم تا انشاءالله مشکلات اقتصادی کاهش یابد، سکوت کردن، رها کردن کشور و پاسخگو نبودن برای کشور بد است، باید آینده را برای مردم ترسیم کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر