۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۳۷۸۳۲
جلسه کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات پدافند غیرعامل استان با محوریت بررسی طرح جامع پدافند غیرعامل استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،مدیرکل پدافند غیرعامل استان در این جلسه با اشاره به وظایف حساس و مهم این کارگروه افزود: شناسایی، طبقه بندی و اولویت بندی مراکز و سامانه های مهم استان در حوزه فناوری های الکترونیک و ارتباطات و اطلاعات جزو وظایف مهم این کارگروه است و امیدواریم با برگزاری جلسات منظم و مکرر آسیب پذیری های این حوزه را احصاء و آن را کنترل نماییم.

علیرضا کریمی با اشاره به مراحل تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در استان گفت: این طرح از سال های پیش شروع شده و برای کاربردی شدن نیاز به اصلاحات اساسی دارد. کریمی افزود: متاسفانه در این طرح برخی مراکز مهم و حساس استان مورد توجه قرار نگرفته و نیازمند بازبینی اساسی است. وی گفت: باید دارایی های مهم و حساس استان احصاء شود و تهدیدات و راهکار جلوگیری از تهدیدات در طرح جامع پیش بینی گردد.

جلسه کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی برگزار شد

در ادامه رئیس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با تأکید بر مقوله امنیت در دستگاه های اجرایی گفت: رصد ها نشان می دهد که امنیت سایبری دستگاه های اجرایی استان باید مورد اهتمام جدی مسئولان قرارگیرد تا آسیب های این حوزه به حداقل برسد. عبدالهی با اشاره برلزوم کاهش بوروکراسی اداری در این زمینه گفت: مخاطرات این حوزه نباید درگیر بوروکراسی های اداری گردد و در اسرع وقت با سرعت عمل لازم باید حل و فصل شود. وی بر لزوم جداسازی اینترنت از اینترانت اشاره کرد و گفت: باید برای این موضوع پروسه ای شش ماهه و یکساله انتخاب کنیم. وی همچنین به نقش مهم آموزش در نهادینه سازی این مفاهیم تأکید کرد. در ادامه جلسه نیز اعضای کارگروه به بحث و تبادل نظر در خصوص طرح جامع پدافند غیرعامل استان پرداختند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر