۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۶۷۶
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی گفت: قرارگاه پدافند شیمیایی در جهت سامان‌دهی سیستم دفاعی منطقه با رویکرد کاهش خطر و مصون‌سازی زیرساخت‌های شیمیایی راه‌اندازی می شود.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،علیرضا کریمی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی تشکیل قرارگاه شیمیایی پدافند غیرعامل در استان، اظهار داشت: رصد و پایش تهدیدها، آموزش و اطلاع‌رسانی به افکار عمومی، امداد و نجات و درمان، نظم و امنیت و اسکان اضطراری در مواقع بحرانی از جمله مأموریت‌های این قرارگاه است.
وی با اشاره به وجود واحدهای صنعتی و تولید مواد شیمیایی در استان که بعضاً در داخل حریم شهرها قرار دارند، افزود: علاوه بر این آذربایجان شرقی در چهارراه مواصلاتی ریلی و جاده‌ای کشور قرار دارد و هر روز شاهد تردد محموله‌های شیمیایی و سوختی پرخطر از این استان هستیم.
کریمی گفت: برای جلوگیری از خطرات احتمالی و ایجاد حریم امن برای شهروندان، باید برنامه‌ریزی‌های مناسبی داشته باشیم که در راستای انتقال زیرساخت‌های شیمیایی به خارج از شهرها اقداماتی شروع شده است.
وی یادآور شد: اگر زیرساختی قابلیت انتقال نداشته باشد برای آن حریم ایمنی در نظر گرفته می‌شود و آموزش‌هایی نیز به شهروندان ساکن در نزدیکی این زیرساخت‌ها داده می‌شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی، استفاده از نظرات نخبگان در راستای سیاست‌های بلندمدت و راهبردی را از رویکردهای قرارگاه پدافند شیمیایی عنوان کرد و گفت: آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتقای مصونیت از اولویت‌های حوزه پدافند شیمیایی استان خواهد بود.
وی همچنین بر لزوم تأسیس اورژانس شیمیایی در استان تأکید کرد و خواستار مساعدت سازمان پدافند غیرعامل کشور برای سازمان‌دهی قرارگاه پدافند غیرعامل در این استان شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر