۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲
کد خبر: ۳۷۶۶۴
سال گذشته، ۴۰۰ مقاله از اساتید و دانشجویان دانشگاه شهرکرد در مجلات بین‎المللی چاپ و منتشر شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی؛ سعید کریمی سرپرست دانشگاه شهرکرد از افزایش آمار مقالات و کتاب‌های چاپ شده این مرکز آموزشی خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۶ در مجموع ۴۰۰ مقاله از اساتید و دانشجویان این دانشگاه در مجلات بین‎المللی و ۴۵ جلد کتاب از آنان در داخل کشور چاپ و منتشر شد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا تیرماه هم ۷۲ مقاله در مجلات بین‎المللی و ۸ جلد کتاب از این دانشگاه در کشور چاپ و منتشر گردید.

کریمی اضافه کرد: دانشگاه شهرکرد در سال ۲۰۱۷ میلادی برای اولین بار در فهرست یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان و همچنین دانشگاه‌های مؤثر مهندسی جهان قرار گرفت و از لحاظ تولید بیشترین مقالات یک درصد برتر ISI، رتبه ۱۸ در میان دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کرد.

وی ادامه داد: دانشکده کشاورزی این دانشگاه، بر اساس گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، رتبه نخست با کیفیت‌ترین تحقیقات حوزه کشاورزی در بین دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی و پژوهشی کشور و بر اساس رتبه بندی ملی، رتبه پنجم دانشگاه‌های برتر کشور در حوزه علوم کشاورزی را به دست آورد.

کریمی از تلاش برای ایجاد رشته‌های جدید و بین رشته‌ای با توجه به نیاز استان و قابلیت دانشگاه شهرکرد خبر داد و گفت: این دانشگاه از سال گذشته با موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، و با جذب سه دانشجوی خارجی در رشته‌های ادبیات و علوم انسانی، حقوق و ریاضی، در مقاطع تحصیلات تکمیلی، دانشجوی خارجی جذب می‌کند.

وی اضافه کرد: امسال به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی دانشگاه از لحاظ آموزشی و پژوهشی، تفاهم‎نامه‌های علمی مشترک با دانشگاه‌های کانادا، هامبورگ آلمان، دانمارک و اندونزی منعقد شد تا بستری برای تعامل استادان و دانشجویان دانشگاه با دانشگاه‌های خارج از کشور فراهم شود.

سرپرست دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه هم اکنون دو خوابگاه دانشجویی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و ظرفیت ۶۰۰ نفر از سوی بنیاد ۱۵ خرداد و خیرین در این دانشگاه در حال ساخت است، ابراز امیدواری کرد: این دو پروژه تا پایان امسال به اتمام و بهره برداری برسد.

کریمی ادامه داد: دانشگاه شهرکرد در حال حاضر دارای ۳۳۳ عضو هیئت علمی، بیش از ۳۰۰ کارمند و بیش از ۶ هزار دانشجو در ۴۹ رشته کارشناسی، ۷۹ رشته کارشناسی ارشد، ۳۶ رشته دکتری تخصصی و یک رشته دکتری حرفه‌ای است.

وی افزود: این دانشگاه همچنین دارای ۸ دانشکده شامل فنی و مهندسی، ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، ریاضی، دامپزشکی، کشاورزی، منابع طبیعی و علوم زمین، علوم انسانی و هنر فارسان، ۶ پژوهشکده فعال شامل فناوری جنین دام، زیست فناوری، بیماری‌های مشترک انسان و دام، مرکز رشد، مرکز تحقیقات منابع آب، و مرکز نانو فنآوری، یک مرکز شتابدهی نوآوری، یک مرکز تخصصی آپا، یک مرکز کارآفرینی و یک گروه پژوهشی فتونیک می‌باشد.

کریمی یادآور شد: همایش ملی حفظ و احیای گونه کلوس، همایش استانی بهینه سازی مصرف آب، همایش سازه و فولاد و همایش پدافند غیر عامل از جمله همایش‌های برگزار شده دانشگاه شهرکرد از ابتدای امسال است که هفدهمین کنفرانس هیدرولیک ایران نیز شهریورماه آینده در این دانشگاه برگزار می‌شود.

دانشگاه شهرکرد در غرب مرکز استان چهارمحال و بختیاری (شهرکرد) و کیلومتر ۲ جاده سامان، در ابتدای بلوار رهبر قرار دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر