۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۳۷۶۶۰
دریادار سیاری در مراسم جشن ایثار:
دریادار سیاری گفت: باید ثبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم تا پیشرفت حاصل شود، اما دشمن به دنبال این است که این ثبات را در ابعاد مختلف به هم بزند. ابزارش نیز فضای مجازی و عملیات روانی، شایعه و اختلاف‌افکنی است.

به گزارش پایداری ملی، مراسم جشن ایثار، صبح امروز چهارشنبه ۲۴ مرداد با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیردریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و حجت‌الاسلام انصاری مشاور وزیر ارشاد در امور ایثارگران در سالن سینمایی وزارت ارشاد برگزار شد.

بر اساس این گزارش دریادار سیاری با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن گفت: نقش ایثار در دفاع مقدس، نقش ایثار در پیروزی آزادگان و نقش ایثاردر وضعیت فعلی سه محوری است که پیرامون آن توضیح خواهم داد.

وی افزود: ۲۲ بهمن ۵۷ انقلاب اسلامی ایران پیروز شد و بلافاصله انواع دشمنی‌ها نسبت به ایران آغاز شد. چرا که از رشد انقلاب هراسناک بودند و قصد جلوگیری از آن را داشتند تا آنچه در ذهن‌شان پیرامون ایران است پیاده کنند.

به گفته وی دشمن ابتدا اختلافات قومی و مذهبی و سپس ترور را اجرایی کرد ولی با ۱۷ هزار شهید ترور هم موفق نشد به اهدافش برسد. پس در ادامه جنگ تحمیلی را آغاز کرد و احمقی چون صدام را یافتند و به او وعده پیروزی بر ایران را دادند.

ضمن تجهیز عراق و صدام و عرضه اطلاعات به او گفتند حمله نظامی را آغاز کن. یک دلیل هم داشتندو می‌گفتند ایران آمادگی دفاعی ندارد و او هم اعلام کرد روز اول خرمشهر، سه روز بعد آبادان و روز هفتم در میدان آزادی سخن خواهد گفت.

به گفته سیاری، عراق و دشمنان اما به حمایت مردم توجهی نکرده بودند، نیروهای مسلح کار خود را انجام داد و وقتی دشمن حمله کرد، معدودی از مسئولین ترسیدند، ولی وقتی با کلام امام مواجه شدند که اتفاقی نیفتاده و تنها یک دیوانه سنگی در چاه انداخته و باید او را سر جایش بنشانیم، کمی آرام شدند.

سیاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قدرت مردم معجزه کرد، ابراز داشت: تصمیم اساسی و اصلی امام موضوعی بود که منجر به پیروزی ما در دفاع مقدس شد؛ زیرا امام جنگ را مردمی کردند و همه گروه‌های مردم در مقاطع سنی مختلف پای کار آمدند. دست به دست هم دادند و از آن روز پیشروی آغاز شد. ایثار مردم باعث شد در ۸ سال دفاع مقدس پیروز شویم و رمز پیروزی امام این بود که جنگ را مردمی کردند.

وی با اشاره به وحدت‌، همدلی، پای کار بودن، ولایت مداری و تدبیر امام همه را رمز پیروزی ما در جنگ برشمرد و گفت: اگر این ایثار و عاشق شهادت بودن‌ها نبود مگر می‌شد در برابر دشمن تا دندان مسلح به پیروزی رسید.

سیاری در پایان سخنان خود به وضعیت فعلی اشاره کرد و هر گونه توسعه و پیشرفت را نیازمند ثبات در کشور دانست و گفت:‌ ما باید ثبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی داشته باشیم تا پیشرفت حاصل شود اما دشمن به دنبال این است که این ثبات را در ابعاد مختلف به هم بزند. ابزارش نیز فضای مجازی و عملیات روانی، شایعه و اختلاف افکنی است. او با تمام قدرت در تلاش است تا با بر هم زدن ثبات، امنیت را از بین ببرد اما رهبر انقلاب دو روز پیش در سخنان خود عنوان داشتند اگر ما بیدار و هوشیار و با بصیرت باشیم مطمئن باشید دشمن در کارش موفق نخواهد شد که البته ما نیز تحت تاثیر قرار نخواهیم گرفت و دشمن در این عملیات شکست خواهد خورد.

در ادامه این مراسم از دو کتاب «ایستاده چون سرو» و «تلخ شیرین» گزیده‌ای از خاطرات آزادگان شاغل در وزارت ارشاد رونمایی شد.

* صالحی: ایثارگران خط اتصال ما با گذشته پرافتخار هستند

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنان کوتاهی ابراز داشت: ایثارگران خط اتصال ما با گذشته پرافتخار هستند و ما این گذشته پرافتخار را مدیون جمع ایثارگرانی هستیم که آن را به یاد ما می‌آورند و به ما می‌شناسانند که اگر تاریخ چند هزار ساله داریم یا تاریخ ۱۴۰۰ ساله پس از اسلام، تاریخ پر فراز و نشیب اخیر و تاریخ ۴۰ ساله جمهوری اسلامی را داریم به پاس رادمردانی بوده که در این خاک و زمین جنگیدند،‌ ایستادند و اجازه ندادند وجبی از خاک کشور کسر شود و عزتی ازاین سرزمین فرو بریزد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مسیر که می‌توانیم برای آبادانی ایران طی کنیم از طریق همان چیزی می‌گذرد که برای حفظ انقلاب طی کردیم، عنوان داشت: یعنی خود را کمتر دیدن و ندیدن و منافع نظام و انقلاب را اصل دیدن، به نظر می‌رسد آنچه ایران و انقلاب را حفظ کرده مسیر آبادانی و توسعه ایران اسلامی و بقای اسلام و انقلاب است و ایثارگران پیشتازان این مسیر هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر