۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۳۷۶۱۴
یافته‌های جدید پژوهشگران آزمایش هسته‌ای مخفیانه رژیم صهیونیستی در ۳۹ پیش را برملا کرد.

به گزارش پایداری ملی، پژوهشگران نیوزیلندی شواهدی از آزمایش هسته‌ای رژیم صهیونیستی کشف کرده‌اند.

بنا به گزارش وب‌سایت « nzherald»، داده‌های جدید کشف شده از رادیواکتیو موجود در بدن گوسفندهای استرالیایی شواهد محکمی به دست می‌دهد که «اشعه‌های نوری» مرموزی که 39 سال پیش در دو جزیره دورافتاده در اقیانوس هند دریافت شده بود، انفجار بمب هسته‌ای بوده است.

نزدیک به 39 سال پیش یعنی 22 سپتامبر سال 1979 (شهریور 1358) ماهواره «ولا» آمریکا  هنگام چرخش بر فراز کره زمین روشنایی یا «دوبار فلش» مرموزی را از «جزایر ماریون و پرنس ادوارد» واقع در اقیانوس هند جنوبی مابین آفریقا و قطب جنوب دریافت کرد. این واقعه هم‌اکنون به  «حادثه ولا Vela Incident» مشهور است.

بسیاری بر این عقیده‌اند که این روشنایی نتیجه آزمایش هسته‌ای بوده و شایع‌ترین گمانه در این زمینه این است که رژیم صهیونیستی با همکاری رژیم آپارتاید وقت آفریقای جنوبی آزمایش هسته‌ای انجام داده‌اند، اما برخی نیز بر این باورند که بر اثر برخورد یک شهاب‌سنگ به ماهواره چنین نوری تولید شده‌اند.

گروهی از پژوهشگران بین‌المللی در همان زمان برای درستی ادعای آزمایش هسته‌ای غدد تیروئید گوسفندان استرالیایی را مورد آزمایش قرار دادند. غدد تیروئید این گوسفندان به این دلیل تحت آزمایش قرار گرفته بودند که چهار روز پس از «حادثه ولا» در منطقه‌ای نزدیک به حادثه در معرض باران (اسیدی) قرار داشته‌اند. گوسفندان مبتلا در شهر ملبورن سلاخی می‌شدند و اندام تیروئید آنها برای تحقیق به آزمایشگاهی در آمریکا فرستاده می‌شد.

این پژوهشگران نتایج تحقیق خود به دلایلی نامعلوم منتشر نکرده‌اند؛ اما اخیراً نتایج این پژوهشها با انتشار مقاله‌ای در مجله «علوم و امنیت جهانی» به قلم «کریستوفر رایت» از اعضای «آکادمی نیروی دفاعی استرالیا» و «لارس-اریک دو گیر» از «آژانس تحقیقاتی و دفاعی سوئد» منتشر شده‌ است.

در مقدمه این گزارش آمده است: «این مقاله تجزیه و تحلیلی تازه‌ای را از داده‌های رادیوکلئید و هیدروکاستیک ارائه می‌دهد و پشتوانه محکم علمی در اختیار ما قرار می‌دهد که نشان می‌دهد حادثه ولا نتیجه انفجار هسته‌ای بوده است»

در بخش نتیجه‌گیری این گزارش نیز نوشته شده است: بر پایه اسناد تازه در دسترس قرار گرفته شده و همچنین مقالات و نامه‌های محرمانه این مقاله نتیجه می‌گیرد که «ید131» کشف‌شده در اندام تیروئید برخی از گوسفندان استرالیایی با تیروئید گوسفندانی که در معرض باران اسیدی قرارگرفته بودند، مشابهت دارد. «ید 131» شکل ناپایدار و رادیواکتیوی عنصر ید است.

افشای آزمایش هسته‌ای رژیم صهیونیستی؛ آیا سازمان ملل موضوع را بررسی می‌کند؟

پرفسور «نیک ویلسون» استاد «دانشگاه اوتاگو» در شهر ولینگتون، پایتخت نیوزلند، می‌گوید: انتشار این مقاله پرتو تازه‌ای بر «حادثه ولا» می‌اندازد و شواهد علمی و محکم بیشتری بر دفاع از این نظریه به دست می‌‎دهد که حادثه ولا یک آزمایش هسته‌ای غیرقانونی بوده و به احتمال زیاد از سوی اسرائیل و با همکاری رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی انجام شده است.

ویلسون  که خود عضو «انجمن پزشکی جلوگیری از جنگ استرالیا» است، در ادامه  تأکید می‌کند: «این آزمایش هسته‌ای نقض آشکار «پیمان منع جزئی آزمایش هسته‌ای» است و از رژیم صهیونیستی خواسته تا در این باره توضیح دهد و همچنین خواستار تحقیقات سازمان ملل در این زمینه شده است.

افشای آزمایش هسته‌ای رژیم صهیونیستی؛ آیا سازمان ملل موضوع را بررسی می‌کند؟

«لتونارد ویس» استاد دانشگاه استنفورد و کارشناس سلاحهای هسته‌ای آمریکا، نیز تأکید می‌کند: یافته‌‌های مهم  و جدید در مقاله «کریستوفر رایت» و «لارس-اریک دو گیر» تقریبا تمام شک و تردیدها را برطرف می‌کند که حادثه ولا انفجار بمب هسته‌ای کوچکی بوده است. در آن زمان تنها اسرائیل داری توانایی فنی و انگیزه سیاسی برای انجام چنین آزمایش هسته‌ای مخفیانه بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر