۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۳۷۵۹۶
تجری دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گلستان در دیدار با مهندس شهمرادی مدیرعامل مخابرات :
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با مهندس شهمرادی مدیرعامل مخابرات استان دیدار و بر اهمیت پدافند سایبری و شناخت جامع مشکلات امنیتی حاصل از شبکه های ارتباطات مخابراتی تأکید نمود.
روابط عمومی
 دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با مهندس شهمرادی مدیرعامل مخابرات استان دیدار و گفتگو کرد.

شناسایی آسیب پذیری ها در زمان تهدیدات دشمن نقش مهمی در ارتقاء امنیت مخابرات دارد

در این دیدار تجری درخصوص اهمیت پدافند سایبری و شناخت جامع مشکلات امنیتی حاصل از شبکه های ارتباطات مخابراتی تأکید نمود. وی اقدام در جهت مرتفع نمودن معضلات این حوزه و شناسایی آسیب پذیری ها در زمان تهدیدات دشمن نقش قابل ملاحظه ای در ارتقاء امنیت، ایمنی و پایداری زیرساخت ارتباطات سیار ایفا می نماید و گامی در راستای تأمین اهداف پدافند غیر عامل در این خصوص بشمار می آید.

وی در ادامه گفت : بیشترین تمرکز به‌منظور دستیابی به بهبود وضعیت امنیت سایبری در مخابرات، می‌بایست در عرصه استانداردسازی صورت گیرد، به‌بیان‌دیگر استانداردسازی در دو بخش سازمانی و تخصصی باید تقویت شود، علاوه بر آن می‌بایست با برگزاری دوره‌های آموزشی چه در سطح تخصصی و چه در سطح عمومی به بالا بردن سطح آگاهی کارکنان و افراد کمک کنیم.


مدیرکل پدافند غیرعامل استان با بیان اینکه بر اساس شاخص GCI بیشترین ضعف کشور در دو حوزه استانداردسازی و آموزش است گفت: از آنجاکه ما در فقدان یک استراتژی موفق در عرصه امنیت سایبری به سر می‌بریم، لذا یکی از اولویت‌های اساسی این عرصه تدوین استراتژی امنیت سایبری است. به همین منظور در فضای امنیت فناوری اطلاعات و همچنین آموزش، نیازمند به یک سری پیشنهادات و استراتژی‌ها نوین هستیم، همچنین همکاری‌های بین‌المللی و آگاه‌سازی کاربران از اولویت های بعدی در این مسیر است، که می‌بایست موردتوجه قرار گیرد.


تجری در پایان یکی دیگر از وظایف شرکت مخابرات در حوزه پدافند غیرعامل را طراحی و پیش¬بینی چگونگی تداوم خدمات ضروری حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات IT سازمان¬ها در سطح استان دانست.


در ادامه مهندس شهمرادی، تبادل تجربیات موفق در توسعه و تقویت چارچوب‌ های امنیت سایبری ملی و ارتقای قابلیت‌ های بکارگیری اثربخش CERT در کشورها و نیز ظرفیت سازی انسانی و صنعتی جهت استفاده کارآمد و اثربخش قابلیت‌ ها و امکانات را از دیگر اهداف شرکت مخابرات دانست. وی افزود: شبکه های ارتباطات ثابت و سیار به عنوان یکی از زیرساختهای مهم کشور، بستری برای بهره برداری‌های گوناگون ارتباطی، اطلاع‌رسانی، تجاری، سیاسی و فرهنگی در کشور است و روز به روز بر کاربردهای آن افزوده می شود و عدم توجه به امنیت شبکه ای ارتباط سیار در کنار مزایای غیرقابل انکار حاصل از آن، می‌تواند معضلات مهم و غیر قابل جبرانی را در سطح کشور ایجاد نماید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر