۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۳۷۵۴۶
مانور پدافند غیرعامل برای مهار حادثه و امداد رسانی به طور همزمان در منطقه تهران و چند شرکت دیگر نفتی برگزار شد.

به گزارش پایداری ملی ، رضا افشار رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست این منطقه با اشاره به برگزاری مانور به صورت مشترک و به منظور سنجش آمادگی در مدیریت بحران و واکنش در شرایط اضطراری گفت: طبق سناریوی این مانور پس از وقوع حادثه ی از پیش تعیین شده ، واقعه در مراکز انتقال نفت خام و اقماری ، شرکت پالایش نفت تهران و شرکت ملی پخش به وجود آمد تا به موجب این رخداد و حساسیت آن در موقعیتهای استراتژیک میزان آمادگی لازم مورد ارزیابی قرار گیرد .

وی افزود : ارتقای سطح توان آتش نشانان و برآورد کارآیی و اثربخشی تجهیزات ایمنی و آتش نشانی، پایداری عملیات انتقال مواد نفتی و جلوگیری از اختلال در ارائه خدمات، بکارگیری طرح های واکنش در شرایط اضطراری و ارزیابی آن، افزایش آگاهی نفراتدر مواجه با شرایط اضطراری و مدیریت بحران، شناسایی و تشخیص خلاء های موجود در برنامه های واکنشی، بررسی عملکرد سیستم فرماندهی حادثه و ارزیابی مدت زمان پیش بینی شده از جمله اهداف در نظرگرفته شده برای این مانور بود.

افشار تصریح کرد :   سازمان های امدادی، ستاد مدیریت بحران و سازمان آتش نشانی باقرشهر ، اورژانس و جمعیت هلال احمر و همکاران مناطق معین همجوار در این مانور حضور داشتند.

رئیس واحد HSE  تعامل و همکاری دستگاه های ذیربط در اجرای این مانور را قابل قبول ارزیابی کرد و آمادگی در برابر حوادث و شناخت از نحوه ی برخورد با این گونه موارد را اجتناب ناپذیر دانست و  با اشاره به افزایش تعداد این مانورها یادآور شد: برگزاری این مانورها نقش موثری در تقویت کار گروهی و ارتقاء توان عملیاتی خواهد داشت .

وی اظهار داشت: برگزاری مانور در واقع شبیه‌سازی و پیش‌بینی وقوع احتمالات مختلف است تا از این طریق توان عملکردی واحدهای فنی، عملیاتی و ستادی منطقه را برای مقابله با شرایط بحرانی سنجید و افزایش داد
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر