۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۳۷۴۸۵
سردار اشتری مطرح کرد؛
فرمانده ناجا گفت: جمهوری اسلامی ایران درباره بازگشایی مرز خسروی آمادگی خود را اعلام کرده است.

به گزارش پایداری ملی، سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در دیدار با هئیت مرزبانی کشور عراق که امروز انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دیدار امروز ما با فرمانده مرزبانی کشور عراق درباره برقراری امنیت و اشراف اطلاعاتی در مرزها صحبت شد.

وی افزود: کشور عراق آمادگی ارتقای امنیت در مرز‌ها را دارد و امروز امنیت در مرز‌های دو کشور برقرار است.

فرمانده ناجا افزود: تحرکاتی از طرف نیرو‌های ضد انقلاب در مرز‌ها وجود داشت که توسط نیرو‌های مسلح خنثی شد و امروز در خصوص تبادل تجربیات و برگزاری دوره‌های آموزشی بین نیرو‌های مرزبانی ایران و عراق صحبت‌هایی انجام شد.

سردار اتشری ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد که برای نیرو‌های مرزبانی کشور عراق در مرز‌ها دور‌ه‌های آموزشی تخصصی برگزار کند.

وی افزود: در رابطه با هرچه بهتر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی هم صحبت شد تا زائران بتوانند به راحتی در مرز‌ها تردد داشته باشند و امنیت مانند سال‌های گذشته برقرار باشد.

فرمانده ناجا افزود: جمهوری اسلامی ایران در خصوص بازگشایی مرز خسروی آمادگی خود را اعلام کرده است و اگر کشور عراق هم بتواند امنیت زائران را فراهم کند، امسال این مرز باز می‌شود که البته برای بازگشایی مرز خسروی باید بین وزارت امور خارجه کشور عراق و دستگاه دیپلماسی کشور ما صحبت شود.

سردار اشتری در رابطه با تحرکات نیرو‌های تروریستی در مرز‌ها گفت: هر زمانی که نیرو‌های ضد انقلاب در مرز‌ها تحرکاتی داشتند، نیرو‌های مسلح توانستند با اقتدار با آن‌ها برخورد کنند.

سردار اشتری در رابطه با گزارش‌هایی مبنی بر عمدی بودن آتش سوزی تالاب هورالعظیم توسط کشور عراق گفت: در این رابطه گزارش نداشتیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پلیس ایران برنامه‌ای برای آموزش نیرو‌های انتظامی عراق برای تامین امنیت داخلی این کشور دارد یا خیر؟، گفت: ما آمادگی هر گونه همکاری و تبادل اطلاعات را با نیرو‌های انتظامی کشور عراق داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر