۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۳۷۴۶۴
رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران:
رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران با اشاره به احتکار و بداخلاقی برخی از شرکت‌های دارویی به دلیل مشکلات ارزی گفت: داروهای شیمی درمانی خارجی در کشور با کمبود مواجه شده است.

به گزارش پایداری ملی، ایرج خسرونیا، رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران در ارتباط با کمبود دارو در کشور، اظهار داشت: متأسفانه دارو در ایران موجود است ولی برخی از آنها در انبارهای شرکت‌های دارویی یا گمرک نگه داشته شده و برخی منتظرند تا ‌آن را گران‌تر بفروشند. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل چندانی در حوزه دارویی وجود ندارد افزود: در زمینه داروهای خارجی از جمله داروهای شیمی درمانی با برخی از مشکلات مواجه هستیم چرا که این داروها گران بوده و نسبت به نوع داخلی آن با کمبود مواجه است.

رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران با بیان اینکه متأسفانه برخی شرکتهای دارویی بداخلاقی کرده و احتکار دارویی و شیطنت انجام می‌دهند ادامه داد: به طور مثال شیاف بیزاکدیل که یک داروی ارزان قیمت به شمار می‌رود حدود یک ماه است که در داروخانه‌ها کمتر یافت می‌شود و این مسأله به دلیل همکاری نکردن شرکت‌های دارویی در شرایط کنونی اقتصادی است.

خسرونیا عنوان کرد: برخی از شرکت‌ها نیز مکمل‌هایی را به عنوان کمک درمان به ایران وارد می‌کردند که اکنون به دلیل اینکه دولت ارز 4200 تومانی به این منظور اختصاص نداده در سطح بازار با کمبود مواجه شده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما به شرکت‌های دارویی این است که در این موقعیت بد ارزی با دولت و مردم همکاری کنند تا باری از مشکلات اقتصادی برداشته شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر