۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۳۷۴۶۳
پژوهش در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان فارس عنوان کرد:
معاون سیلسی امنیتی استانداری فارس گفت :باتوجه به تهدیدات متعدد و تغییر ماهیت جنگ ها و گرایش دشمن به جنگ نرم در حوزه های مختلف از جمله ( سایبری ، زیستی و ... ) در سال های اخیر، توجه به آموزش و فرهنگ سازی ، رعایت اصول ، ضوابط ، الزامات پدافند غیر عامل و ایجاد آمادگی از ضروریات است .

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، پژوهش معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس در جلسه شورای پدافند غیرعامل گفت : باتوجه به تهدیدات متعدد و تغییر ماهیت جنگ ها و گرایش دشمن به جنگ نرم در حوزه های مختلف از جمله ( سایبری ، زیستی و ...  ) در سال های اخیر، توجه به آموزش و فرهنگ سازی ، رعایت اصول ، ضوابط ، الزامات پدافند غیر عامل و ایجاد آمادگی از ضروریات است .

همچنین وی گفت :  توجه به سطح بندی مراکز ثقل و زیر ساخت های مهم استان  بویژه در حوزه انرژی و آب از ضروریات است که متولیان و دستگاه های اجرایی مسئول می بایست با دقت نظر و توجه جدی به رعایت الزامات و اصول پدافند غیرعامل در آنها اهتمام کافی داشته باشند .


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت : توجه به سطح بندی مراکز ثقل و زیر ساخت های مهم استان  بویژه در حوزه انرژی و آب از ضروریات است .

پژوهش افزود مسئولین و مدیران دستگاه های اجرایی استان می بایست به منظور جمعبندی ، برنامه ریزی و ایجاد بانک اطلاعاتی پدافند غیرعامل نسبت به شناسایی تهدیدات متصوروآسیب های محتمل درحوزه های ذیربط ، تهیه اطلاعات مربوطه ، میزان اعتبارات لازم ، گزارش اقدامات صورت گرفته در راستای دستورات و الزامات پدافند غیرعامل اقدام نمایند . و گزارش این اقدامات را به دبیرخانه پدافند غیرعامل استان ارسال نمایند .  

ایشان با بيان اين كه اقدامات مناسبي در سال 1396 در حوزه انرژی بویژه در شركت هاي آبفا، برق و گاز استان فارس صورت گرفته است،تصريح كرد: برنامه دستگاه هاي اجرايي استان فارس در حوزه پدافندغيرعامل براي سال 97 بايد با توجه به جایگاه واهمیت موضوع پدافند غیرعامل به دقت  مورد بررسي قرار گيرد تا مشخص شود چه برنامه و راهکارهای اجرایی به منظور تحقق اهداف خود در حوزه پدافندغيرعامل مد نظر دارند.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت : توجه به سطح بندی مراکز ثقل و زیر ساخت های مهم استان  بویژه در حوزه انرژی و آب از ضروریات است .

سپس وی گفت : با پیگیری و هماهنگی های صورت گرفته در ارتباط با میزان تخصیص ،جذب و نحوه  هزینه کرد اعتبارات تملک سرمایه ای و دارایی مطرح شده در بند ( ز ) – تبصره 12 – قانون بودجه سال 1396 کشور ، در استان فارس ، میزان 177625 میلیون ریال از این ردیف اعتباری مصوب گردید که از این میزان اعتبار مبلغ 69326 میلیون ریال تخصیص و مبلغ 63329میلیون ریال آن در استان جذب گردید که موجب تحقق و اجرایی شدن پروژه های فراونی از جمله 56 طرح و پروژه مهم در استان گردیده است .

در پایان این جلسه اعضاء ضمن ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند که منتج به اتخاذ تصمیمات و مصوباتی در این جلسه گردید .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر