۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۳۷۴۵۴
مقیمی گفت: لازم است پلیس راهور روزانه و شبانه در برخورد با کامیون‌های فرسوده و فاقد معاینه فنی و آلاینده جریمه صادر کند.
محمدحسین مقیمی استاندار تهران در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران با اشاره به اینکه لازم است پلیس راهور روزانه و شبانه در برخورد با کامیون‌های فرسوده و فاقد معاینه فنی و آلاینده جریمه صادر کند گفت: کامیون‌ها و اتوبوس‌هایی که در سطح شهر تردد می‌کنند در سامانه شهرداری ثبت می‌شوند و در صورت مشاهده تردد خودرو‌های سنگین باری و مسافری فاقد معاینه فنی و شناسه، متوقف شوند.

وی با بیان اینکه تردد خودرو‌های مسافر بر و باربر در تهران با شهرداری تهران است و اتوبوس‌ها برای حمل و نقل نیاز به تایید شهرداری تهران دارند عنوان کرد: ٧٠ درصد آلودگی تهران مربوط به اتوبوس‌ها و کامیون‌های گازوئیلی است و حدود سه هزار اتوبوس آلاینده در تهران مربوط به شرکت واحد است و باید از تردد خودرو‌های فاقد معاینه فنی و فرسوده ممانعت شود.

استاندار تهران با بیان اینکه توقف حرکت کامیون‌ها و اتوبوس‌های فرسوده عملیاتی است عنوان کرد: موضوع اصلی با اجرای این طرح، تعللی است که در جابجایی مسافران توسط اتوبوس‌ها و حمل بار از طریق کامیون‌ها پیش می‌آید و هدف اصلی کاهش آلودگی هواست و نباید هم جریمه اعمال شود و هم شاهد عدم کاهش آلودگی هوا در تهران باشیم.

مقیمی در این جلسه گفت: سهم استان تهران در برخورداری از اتوبوس‌ها و کامیون‌های جدید در طرح نوسازی باید لحاظ شود و نیاز است وزارت صنعت معدن و تجارت در راستای نوسازی ناوگان استان تهران توجه ویژه کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه زمستان امسال با برنامه ریزی‌های انجام شده باید بهتر از سال‌های گذشته از آلودگی عبور کنیم افزود: تا آبان ماه امسال مقدمات زیرساخت‌ها باید فراهم شود و تولیدکنندگان خودروها، و واردکنندگان اتوبوس‌ها و کامیون‌ها باید همراهی کنند تا امسال زمستانی با حداقل آلایندگی داشته باشیم.

در پایان جلسه با دستور استاندار تهران مقرر شد؛ کارگروهی متشکل از محیط زیست، شهرداری تهران، پلیس راهور در تهران و فرمانداری، محیط زیست و شهرداری در شهرستان‌های استان تهران ساز و کار عملیاتی اجرای طرح ممانعت از تردد کامیون‌ها و اتوبوس‌های فاقدمعاینه فنی را بررسی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر