۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۳۷۴۳۷
نماینده آمریکا در سازمان ملل پس از دو روز از حمله ائتلاف سعودی به اتوبوس دانش‌آموزان یمنی در استان «صعده» از خود ائتلاف سعودی خواست تا درباره این فاجعه و کشته شدن غیرنظامیان تحقیق کند.

به گزارش پایداری ملی، در حالی که انتقادهای بین‌المللی از عربستان سعودی به دلیل حمله روز پنجشنبه به دانش‌آموزان یمنی ادامه دارد، نماینده آمریکا در سازمان ملل بیانیه‌ای منتشر کرده و از ریاض خواسته درباره این حمله تحقیق کند.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل بیانیه‌ای درباره حمله جنگنده‌های سعودی به اتوبوس حامل دانش‌آموزان در شهر «ضحیان» یمن که حداقل ۵۵ کشته و ۷۷ زخمی بر جا گذاشت، منتشر کرد اما باز هم از ریاض خواسته که در این باره تحقیق کند.

این بیانیه در حالی صادر شده که شورای امنیت سازمان ملل انجام «تحقیقات موثق» در خصوص این حادثه را خواستار شد.

هیلی گفت: «تصاویر حمله در یمن که سبب کشته شدن غیرنظامیان بی‌گناه شامل تعداد بسیاری از کودکان شده، وحشتناک است. مرگ غیرنظامیان بی‌گناه در جنگ تحت هر شرایطی و همچنین استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی غیرقابل قبول است».

نماینده آمریکا در سازمان ملل همچنین از عربستان سعودی خواسته درباره حمله اخیرش و کشتن کودکان تحقیق کند؛ درخواستی که بامداد جمعه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم آن را اعلام کرده بود.

هیلی تصریح کرد: «ما از ائتلاف به رهبری سعودی می‌خواهیم تحقیقاتشان را درباره این حادثه تکمیل و نتایج آن را علنا منتشر کند».

این مقام آمریکایی بدون محکوم کردن اتئلاف سعودی افزود: «همه طرف‌های درگیر در این جنگ باید تعهدشان را در حفاظت از جان انسان‌ها نشان دهند آنطور که قوانین بین‌المللی ایجاب می‌کند».

نماینده دولت «دونالد ترامپ» در سازمان ملل در آخر این بیانیه، بر حمایت واشنگتن از ماموریت «مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن تاکید کرد و گفت: «تشدید خشونت در یمن، گفت‌و‌گوها و مذاکرات را فوری‌تر می‌کند و ما انتظار داریم طرف‌ها به سرعت و با حسن نیت برای حصول به راهکار سیاسی تعامل کنند».

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر