۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۳۷۴۱۶
رئیس دفتر رئیس جمهور تسریع در معرفی رئیس ترکیه‌ای کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را عامل موثری در پیشبرد همکاری‌ها دانست.
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور که برای ابلاغ پیام حسن روحانی به رئیس جمهوری ترکیه در آنکارا به سر می‌برد، عصر پنجشنبه و در ادامه دیدار‌های خود با مقامات ترکیه با رخسار پیکچین وزیر تجارت ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

واعظی در این دیدار با اشاره به اراده روسای جمهور ایران و ترکیه برای افزایش همکاری‌های تجاری اقتصادی بین دو کشور و رسیدن به نقطه هدفگذاری شده، گفت: نقش بخش‌های خصوصی دو کشور در تحقق این هدف بسیار مهم است و باید آن‌ها را به فعالیت بیشتر تشویق کرد.

وی افزود: ایران به سهم خود آماده است تا تسهیلات لازم را برای توسعه همکاری‌های دو کشور فراهم آورد.

واعظی تسریع در معرفی رئیس ترکیه‌ای کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را عامل موثری در پیشبرد همکاری‌ها دانست.

وزیر تجارت ترکیه نیز در این ملاقات با تاکید بر اهمیت گسترش روابط بخش خصوصی دو کشور گفت: شرکت‌های ترکیه‌ای علاقه‌مند به تجارت و سرمایه گذاری در ایران هستند و اطلاع دارم که برخی از آن‌ها در حال حاضر ۲ میلیارد دلار در ایران سرمایه گذاری کرده اند. آن‌ها آماده هستند در صورتیکه موانع سرمایه گذاری از میان برداشته شود و تسهیلات بیشتری تخصیص داده شود، میزان سرمایه گذاری خود در ایران را تا میزان قابل توجهی افزایش دهند.

وی ادامه داد: حجم تجارت موجود بین دو کشور با هدف سی میلیارد دلار تعیین شده از طرف روسای جمهور دو کشور فاصله دارد و باید بیشتر تلاش کنیم تا به این سقف برسیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر