۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۳۷۳۹۱
در واکنش به افزایش تعرفه فلزات وارداتی از ترکیه؛
ترکیه اقدام آمریکا در دو برابر کردن تعرفه‌های گمرکی بر واردات فلزات را محکوم کرد و آن را نقض قوانین سازمان تجارت جهانی دانست.

به گزارش پایداری ملی، ترکیه،جمعه به اقدام دولت آمریکا در دو برابر کردن تعرفه‌های گمرکی واردات آلومینیوم و فولاد از ترکیه واکنش نشان داد.

 «دونالد ترامپ»‌ رئیس‌جمهور آمریکا ساعتی قبل در صفحه توئیترش اعلام کرد تعرفه‌های گمرکی واردات آلومینیوم و فولاد از ترکیه را دو برابر کرده است.

ترامپ در یک پیام توئیتری، ضمن اعلام دستور دو برابر شدن تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از ترکیه، نوشت: «در همین حال، ارزش واحد پول ترکیه، لیر، به سرعت در برابر دلار بسیار قوی ما، سقوط می‌کند».

وزارت تجارت ترکیه در بیانیه‌ای به این خبر واکنش نشان داد و گفت: «اقدام دولت آمریکا در دو برابر کردن تعرفه‌های واردات آلومینیوم و فولاد، نقض قواعد سازمان‌ تجارت جهانی است.»

وزارت تجارت ترکیه همچنین الام کرد ترکیه در مجامع بین‌المللی به دفاع از منافع صادرکنندگان آلومینیوم و فولاد در برابر فعالیت‌های غیرقانونی ادامه می‌دهد.  

ترامپ اعلام کرده بود تعرفه گمرکی واردات آلومینیوم به ۲۰ درصد و فولاد به ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. 

خبرگزاری «رویترز» پیشتر گزارش داده بود که بعد از تصمیم ترامپ برای آغاز جنگ اقتصادی با کشورهای مختلف، صادرات فولاد از ترکیه به آمریکا، طی ۵ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ به میزان نصف رسیده است.

با دستور رئیس‌جمهور آمریکا در ماه مارس، تعرفه گمرکی واردات فولاد به ۲۵ درصد و تعرفه واردات آلومینیوم به ۱۰ درصد افزایش یافته بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر