۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۳۷۳۶۷
آیت الله مکارم شیرازی:
وی خاطرنشان کرد: برخورد قاطع با مفاسد باعث آینده‌ای روشن برای جامعه می‌شود که باید به این مهم از سوی مسئولان توجه شود.
به گزارش پایداری ملی،آیت الله ناصر مکارم شیرازی ظهر پنجشنبه در همایش «نقش روحانیت و مساجد در ارتقای خدمت به مردم» که در مدرسه علمیه نواب مشهد برگزار شد اظهار کرد: آمریکایی‌ها می‌گویند ما آماده مذاکره با ایران هستیم، اما باید بدانیم خواسته آن‌ها این است که پای میز مذاکره دستاورد‌های هسته‌ای و موشکی خود را کنار گذاشته و اسرائیل و فرقه‌های ضاله را به رسمت بشناسیم.

وی افزود: آمریکایی‌های به دنبال از بین بردن اسلامیت در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، اما به هدف خود نخواهند رسید، زیرا مردم ما هوشیار و متحد هستند. دشمن در هفته‌های گذشته تلاش کرد مردم را به خیابان‌ها بکشاند، اما در این اقدام خود نیز موفق نبود.

مرجع عالیقدر شیعیان بیان کرد: تلاش دشمن این است که ایمان و اعتقاد مردم ایران را از بین برد و آن‌ها را مشغول تحمل کند که باید مردم و مسئولان به این موضوع توجه داشته باشند.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به لزوم برخورد قاطع و سریع با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: مردم انتظار دارند با مفسدان برخوردی سریع انجام شود نه اینکه بشوند رسیدگی به پرونده‌ها زمان بر است. تشریفات غلط و دست و پا گیر محاکمه مفسدان اقتصادی را طولانی می‌کند و مردم از دستگاه قضایی راضی نیستند.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی باید با قاطعیت در بازه زمانی کوتاه به پرونده مفاسد اقتصادی رسیدگی کرده و حکم لازم را صادر کند، زیرا اگر رسیدگی به یک پرونده چند سال طول بکشد مشکلی حل نخواهد شد و مفسدان به کار خود ادامه می‌دهند.

مرجع عالیقدر شیعیان تاکید کرد: انجام برخی اقدامات مانند واردات چند هزار خودرو و اختلاس چند هزار میلیاردی به راحتی انجام نمی‌شود و مشخص است این افراد با قدرت‌های نفوذی در ارتباط هستند. باید با این افراد همانگونه که حضرت علی (ع) بدون ملاحظه این کار را انجام دادند صورت گیرد.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: تیم اقتصادی دولت نیاز به تحول دارد، زیرا مردم از این شرایط راضی نیستند. چگونه است به چند شرکت ارز دولتی برای ورود اجناسی مانند موبایل داده می‌شود و آن‌ها پس از واردات این اقلام را با نرخ آزاد در کشور به فروش می‌رسانند، اما وقتی عده‌ای برای گرفتن مقدار کمی ارز دولتی برای انجام کار فرهنگی مراجعه می‌کنند به آن‌ها داده نمی‌شود. گاهی لازم است به خطا‌ها اعتراف و از مردم عذر خواهی کرده و اقدامات توجیه نشود.

وی خاطرنشان کرد: برخورد قاطع با مفاسد باعث آینده‌ای روشن برای جامعه می‌شود که باید به این مهم از سوی مسئولان توجه شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر