۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۳۷۳۶۰
کنعانی‌مقدم:
یک فعال سیاسی گفت: رئیس‌جمهور و تیم اقتصادی وی باید به این باور برسند که ما در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم.
حسین کنعانی‌مقدم تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه رئیس‌جمهور و تیم اقتصادی وی باید به این باور برسند که ما در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم، گفت: امروز بحث از تحریم‌ها گذشته و دشمن در پی محاصره اقتصادی ایران است.

وی افزود: پس از قبول این باور، تغییر در نگرش‌ها، انگاره‌ها و سیاست‌ها، مهم‌ترین بخش رویکردی است که دولت باید در پیش بگیرد؛ این مساله بدون تغییر در تیم اقتصادی محقق نخواهد شد، چون سیاست‌ها و انگاره‌های بسیاری از این افراد، عملا مشکلات کشور را بیشتر کرده است.

کنعانی‌مقدم ادامه داد: برای عبور از بحران اقتصادی، باید سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب در زمینه اقتصادی مقاومتی را الگوی کار خود قرار بدهیم و همه ارگان‌ها و قوا باید دست به دست هم بدهند تا از این شرایط عبور کنیم.

وی افزود: ما کشوری هستیم که بدهی خارجی نداریم و در کنار آن، ذخایر نفت و گاز و منابع انسانی و معادنی بسیار زیادی داریم؛ عملا از نظر اقتصادی ارزش برابری دلار در برابر ریال، دو هزار تومان بیشتر نیست، اما ناکارآمدی و بی کفایتی و عدم توجه به دسیسه‌های دشمن باعث شده تا دلار تا مرز ۱۰ هزار تومان هم بالا برود.

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: از هر زمانی به اصلاح ساختار‌ها بپردازیم و سعی کنیم که دولت چابک شود، سود می‌کنیم و تاخیر در آن، اشتباه خواهد بود. باید ببینیم که اصلاح ساختار‌های اقتصادی در میان دولتمردان تبدیل به باور شده است یا فقط می‌خواهیم به بسته‌های مُسکنی و همدردی با مردم بسنده کنیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر