۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۳۷۳۳۸
همايش پدافند غيرعامل و گشايش اعتبار اسنادي داخلي ريالي بانک ملي برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی، محمود شايان در اين همايش که با هدف افزايش آمادگي در برابر تهديدات نوين و حفظ منافع مشتريان با به کارگيري ابتکارات و خلاقيت ها برگزار شد، گفت: بايد به سمت و سوي ابزار تعهدي اعتبار اسنادي داخلي و ضمانتنامه ها پيش رويم تا بتوانيم علاوه بر افزايش درآمدهاي غيرمشاع، سهم بانک ملي ايران از بازار بانکي را نيز بيشتر کنيم.

عضو هيات مديره بانک ملي ايران با اشاره به فروش اوراق گواهي سپرده 18 درصدي اين بانک از روز گذشته در شعب سراسر کشور گفت: پيش از تغيير و تحولات بانک مرکزي درخواست مجوز براي فروش اوراق گواهي سپرده را ارايه کرديم که خوشبختانه با اين امر موافقت شد تا کمي از فشار بازارهاي ارز و سکه نيز کاسته شود.

وي ادامه داد: بدين ترتيب اين فرصت ارزنده براي هموطنان عزيز فراهم شد تا در قالب اوراق گواهي سپرده مدت‌دار ويژه سرمايه گذاري (عام ) بتوانند از نرخ سود علي الحساب 18 درصد سالانه بهره مند شوند. شايان بيان کرد: اين اوراق با سررسيد يکساله، با نام، غيرقابل انتقال و قابل باز خريد قبل از سررسيد با نرخ 16 درصد سالانه از تاريخ انتشار است. همچنين معامله ثانويه اوراق در بازار سرمايه از طريق شرکت هاي بورس اوراق بهادار تهران و يا فرابورس ايران امکان پذير است.

وي درباره مزيت هاي اوراق گواهي سپرده 18 درصدي بانک ملّي ايران نيز تاکيد کرد: اوراق مذکور معاف از ماليات است و سود علي‌الحساب آن به صورت ماهانه پرداخت مي‌شود. مدير امور اعتباري بانک نيز در اين همايش ابراز داشت: سيستم بانکي کار گروهي مي طلبد و در اين ميان بايد ارتباطات موثر و صحيح را مورد توجه ويژه قرار داد.

علي موسوي زاده با بيان اينکه در سال 2017 يک بانک آمريکايي 17 ميليارد دلار سود خالص کسب کرد که رقم قابل توجهي است، ابراز کرد: اين بانک تنها يک شعار داشت و آن ارتباط با مشتري بود. رييس اين بانک تنها يک پرسش را مطرح کرد و آن هم اين بود که «مي خواهم بدانم کارمندان بانک چگونه درباره مشتري فکر مي کنند؟» حالا بايد ببنيم ما درباره مشتري ها چگونه فکر مي کنيم؟ حفظ و حراست از منابع سپرده گذاران، مهم ترين رسالت بانک ملي ايران

همچنين معاون پشتيباني بانک در اين همايش با تاکيد بر اينکه حفظ و حراست از منابع سپرده گذار و در سطح کلان تر منافع کشور مقابل تهديدها و خطرات احتمالي پيش رو مهم ترين رسالت ما در بانک است، تصريح کرد: پس از انقلاب اسلامي جناح بندي دشمن عليه کشور بسيار سازمان يافته تر شد و به همين علت در بانک ملي ايران نيز توجه ويژه اي به اين مهم صورت گرفت و کميته پدافند غيرعامل هم در همين راستا تشکيل شد.

عباس شفيعي افزود: دستورالعمل سازمان پدافند غيرعامل نيز در بانک پياده سازي شد و تلاش کرديم تا تعاملات ميان دستگاهي نيز بيش از پيش افزايش يابد. وي خاطر نشان کرد: امروز اموال مشتريان تنها بعد فيزيکي ندارد بلکه مهم ترين عنصر اطلاعات آنهاست که با پدافند غيرعامل حوزه سايبري، آمادگي لازم در جهت حفظ اطلاعات مشتريان بانک وجود دارد. حملات سايبري به بانک ها، سه برابر بيش از ساير بخش ها

در ادامه، جانشين معاونت فاواي سازمان پدافند غيرعامل کشور اظهار کرد: امروز حملات سايبري به بخش بانکي سه برابر بيش از ساير بخش هاست و برآوردها نشان مي دهد تا سال 2025 هزينه هاي مديريت زيرساخت امنيت سايبري بانک ها تا 40 درصد رشد خواهد داشت.

پارسا گفت: امروز بانک ها به ويژه بانک ملي ايران به جهت گستردگي شعب و تعداد مشتريان يکي از مولفه هاي اقتصادي هستند که با امنيت کشور سر و کار دارند.

پارسا استفاده از هوش مصنوعي به جاي هکرها براي حملات سايبري و سرقت اطلاعات تجاري و هدف گرفتن سازمان ها را از جمله مهم ترين تهديدات سايبري در سال 2018 عنوان کرد و گفت: سرمايه گذاري بر روي سامانه هاي امنيت سايبري، تمرکز بر مراکز داده، پذيرش توان تحليل پيشرفته و راهکارهاي تجارت سنتي و... از مهم ترين رويکردهاي بانکداري نوين خواهند بود.پدافند سايبري يک اولويت مهم براي بانک ملي ايران است

در ادامه حسين صابري دبير کميته پدافند غيرعامل بانک ملي ايران با اشاره به امور ايمني و مديريت بحران در بانک بيان کرد: امروز پدافند اقتصادي و ارزهاي ديجيتال بسيار حايز اهميت هستند و از آنجا که اکنون 350 ميليون کارت بانکي در دست مشتريان است و روزانه 120 ميليون تراکنش بانکي در کشور صورت مي گيرد و 95 درصد فعاليت هاي بانک ها از حوزه فيزيکي و سطح شعب به سمت بانکداري الکترونيک سوق يافته بنابراين بحث پدافند سايبري يک اولويت مهم براي بانک ملي ايران محسوب مي شود.

در پايان اين همايش نيز پانل پرسش و پاسخ با حضور مسئولان بانک برگزار شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر