۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۳۷۳۲۰
جلسه کمیته پدافند غیرعامل با حضور دکتر کولیوند رئیس ستاد پدافند غیرعامل وزارت بهداشت و اعضای کارگروه‎های مختلف، معاونان وزیر و نمایندگان مربوطه برگزار شد.
شهرام ملکی

به گزارش خبرنگار پایداری ملی؛ کمیته پدافند غیر عامل با حضور دکتر کولیوند رئیس کمیته پدافند غیر عامل وزارت بهداشت، سردار مهدیپور معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور، دکتر اصغری رئیس سازمان غذا و دارو، دکتر زارع‎نژاد رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر میرکتولی رئیس دبیرخانه ستاد پدافند غیرعامل وزارت بهداشت و اعضای کارگروههای مختلف و معاونان وزیر و نمایندگان ایشان تشکیل شد.

در این جلسه مباحث مهمی از جمله اقدامات ستاد پدافند غیرعامل وزارت بهداشت، شیوع بیماری سیاه زخم در روستاهای استان کردستان، پزشکی شخصی، تهیه نقشه مخاطرات کشور در بستر سیستم GIS به صورت کوچک مقیاس و بزرگ مقیاس، بکارگیری سیستم GIS در نظام سلامت مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

در این رابطه دکتر قصری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن ارائه اقدامات پدافندی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در رابطه با کنترل بیماری سیاه زخم در شهرستان سقز گفت: همه افرادی که تا امروز در شهرستان سقز به بیماری سیاه زخم مبتلا شدهاند تحت درمان قرار گرفته و در حال بهبودی هستند.

دکتر محمد علی صارمی گفت: پزشکی شخصی (Personalized Medicine) بعنوان شکل جدیدی از پزشکی نوین، افق‌های جدیدی را فراروی حوزه‌ی علم پزشکی و سلامت انسان گشوده است.

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی شخصی دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) ادامه داد: این رویداد تحول‌آفرین می‌تواند به آرزوی دیرینه‌ی انسان برای دستیابی به سلامت پایدار، جامه‌ی‌ عمل بپوشاند. حوزه‌ی پزشکی شخصی با تکیه به علوم پزشکی، سیستم زیستی و بیوانفورماتیک سعی دارد تا با رویکرد پیش‌دستانه و با تکیه بر اطلاعات اومیکس فردی افراد قبل از مداوا به پیشگیری بپردازد، و در مرحله‌ی درمان با تکیه بر اطلاعات و داده‌های ژنومیک افراد، برای به حداکثر رساندن اثربخشی فرآیند درمان و هدفمند نمودن سرانه مصرف دارو و فرآیندهای درمانی نه تنها در بیماران بلکه به نحو آینده‌نگرانه و پیش‌دستانه حتی در افراد سالم و در یک کلام در تمامی افراد، نسبت به درمان و یا حفظ سلامت بصورت منحصر به‌فرد اقدام نماید.

دکتر کولیوند گفت: دانشگاه علوم پزشکی کردستان در مورد بیماری سیاه زخم بسیار سریع، جامع و هدفمند عمل کرده است.

وی گفت بسیار ضروری است که در خصوص کنترل بیماری سیاه زخم و سایر بیماری‎ها با کمک تجارب جدید دانشگاه علوم پزشکی کردستان دستورالعمل‎ها بروزرسانی شوند.

در این جلسه همچنین مقرر شد که تولیت سیستم GIS به ستاد پدافند غیرعامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گذاشته شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر