۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۳۷۳۱۰
معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو به مشکلات حوزه دارو در ایام تحریم‌های جدید آمریکا پرداخت و گفت: برای برنامه ریزی و پیش بینی برای مقابله با هر تهدید دارویی تایید می‌کنیم که گارد جنگی گرفته ایم.
دکتر غلامرضا اصغری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره وضعیت تخصیص ارز دارو اظهار داشت: باید دقت شود که در دوره جدید تخصیص ارز به هیچ عنوان به مکمل‌ها ارز ۴۲۰۰ یا همان ارز یارانه‌ای ۴۴۰۰ تومانی تخصیص نمی‌یابد.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد:، ولی با این وجود ارز یارانه‌ای به دارو و مواد اولیه‌ای اختصاص می‌باید و مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

اصغری با تشریح مشکلات پیش رو در حوزه دارو عنوان کرد: نمی‌توانیم نداشتن هیچ کمبودی را تضمین کنیم، زیرا مسلما در چنین مواقعی احتکار، قاچاق، کم فروشی و ... رخ می‌دهد، ولی ما نیز با این تخلفات برخورد خواهیم کرد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: برخی‌ها به سازمان غذا و دارو نقد کردند که گارد جنگی گرفته است کما اینکه ما در ظواهر چنین گاردی نگرفتیم، ولی برای برنامه ریزی و پیش بینی برای مقابله با هر تهدید دارویی تایید می‌کنیم که گارد جنگی گرفته ایم.

فعلا دارو شرایط بحرانی ندارد

همچنین در این نشست خبری دکتر اکبر برندگی – مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو با تشریح وضعیت دارو در کشور عنوان کرد: خوشبختانه هم اکنون در شرایط بحرانی دارو نیستیم و تمام تمهیدات برای مقابله با هر تحریم‌ها و مشکلات دارویی است.

علت مراجعه مردم برای تهیه شیرخشک اضافی

در این زمینه دکتر مفید – مدیرکل اداره غذا و آشامیدنی سازمان غذا و دارو نیز درباره برخی مشکلات حوزه مرتبط دارویی به مسئله شیرخشک پرداخت و بیان داشت: در روز‌های اخیر مردم به دلیل نگرانی‌هایی جهت تهیه شیر خشک بیش از ظرفیت نیاز به داروخانه‌ها مراجعه کردند.

وی خاطرنشان کرد: باید به مردم عنوان کنیم که شیرخشک به اندازه نیاز تا پایان امسال برای احتیاجات کشور تامین شده است و نگرانی وجود نخواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر