۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۳۷۲۹۲
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: گرانی ارز تولید و صادرات محصولات کشاورزی را در مقایسه با ۶ ماه قبل داری صرفه خیلی بیشتری کرده و دستمزد‌ها تقریباً اکنون مجانی است.
کریم ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران امروز در نشستی با تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی در واکنش به گلایه‌های صادرکنندگان این بخش به خاطر نبود زیرساخت‌های صادراتی در کشور، اظهار کرد: دولت وظیفه دارد زیرساخت‌های صادرات را فراهم کند، اما توان خیلی کار‌ها را ندارد وگرنه وضعیت این‌طور نبود؛ مشکلات داخلی و خارجی داریم.

وی با بیان اینکه صادرکنندگان محصولات کشاورزی با ریسک بالا محصولات خود را صادر می‌کنند افزود: شرایط خاصی در اقتصاد کشور پیش آمده که در خیلی از کشور‌ها دنیا به‌عمد این شرایط را ایجاد می‌کنند یعنی ارزش پول خود را پایین می‌آورند تا بتوانند صادرات بیشتری داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: چین برای رقابت با آمریکا ارزش پول خود را چند مرتبه کاهش داد تا بتواند با این کشور مقابله کند.

وی تصریح کرد: ۲۰۰ هزار تن ظرفیت مرغ مازاد در کشور وجود دارد که نتوانسته‌ایم آن را صادر کنیم، زیرا قیمت تمام‌شده مرغ در کشور با بازار‌های جهانی قابل رقابت نبود، اما اکنون با بالا رفتن نرخ ارز امکان صادرات در بسیاری از بخش‌ها برای ما فراهم آمده است.

وی افزود: اگر بخش کشاورزی بتواند تولیدی صادرات‌محور داشته باشد در شرایط فعلی فرصت مناسبی برای صادرات به‌وجود آمده که باید از آن به‌درستی استفاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با تأکید بر اینکه محصولات بخش کشاورزی باید با حساب و کتاب خاص خود تولید شود، گفت: در حالی که محصولات تولیدشده در فضای باز امکان صادرات ندارد تقریباً تمام محصولات گلخانه‌ای را می‌توان با بسته‌بندی مناسب صادر کرد.

وی با اعلام اینکه ۳۰ درصد تمام گلخانه‌های کشور در استان تهران است گفت: تقریباً تمام گل شاخه‌بریده تولیدشده در کشور در استان تهران است و ۶۰۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در این استان صادر می‌شود.

ذوالفقاری با اشاره به اهمیت تولید کالای اساسی در داخل کشور گفت: خاطرتان است که حدود دو سال قبل یکی از وزرا گفت: "وقتی می‌توانیم گندم را با قیمت ارزان ۵۰ سنتی وارد کنیم چه‌دلیلی دارد که آن را در داخل بکاریم، اما اکنون مشاهده می‌شود با بالا رفتن نرخ ارز هزینه واردات هر کیلوگرم گندم به ۵ هزار تومان نزدیک شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اضافه کرد: تولید و صادرات محصولات کشاورزی در مقایسه با ۶ ماه قبل صرفه خیلی بیشتری دارد و دستمزد‌ها تقریباً اکنون مجانی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر