۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۳۷۲۷۳
با امضای تفاهم‌نامه همکاری با سپاه سلمان صورت می‌گیرد؛
با اجرای این طرح و نصب پنل های خورشیدی خانگی در کشور به ویژه مناطق محروم استان علاوه بر تامین برق مورد نیاز، موضوع پدافند غیرعامل به ‌طور خاص در نظر است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،همایش مدیریت مصرف بهینه آب و برق استان در زاهدان با حضور نماینده ولی فقیه، فرمانده سپاه سلمان، فرمانده بسیج وزارت نیرو، مدیران عامل برق منطقه‌ای و شرکت توزیع برق در استان، مسئولین روابط عمومی و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج ادارات در محل تصفیه خانه آب زاهدان برگزار شد.
این همایش با هدف آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مصرف بهینه با مشارکت وزارت نیرو و سازمان های سپاه و بسیج برگزار شد.
داود طارمی، فرمانده مرکز بسیج وزارت نیرو از تمامی فرماندهان سپاه و بسیج در سیستان و بلوچستان خواست تا از تمامی ظرفیت‌های خود در اجرای هرچه بهتر پروژه‌ها در وزارت خانه نیرو همکاری لازم را داشته باشند.
وی از امضای تفاهم نامه ای میان سپاه و بسیج اقشار مختلف با شورای انسجام بخشی مدیران شرکت های تابعه وزارت نیرو در استان خبر داد و گفت: طرح «جهاد روشنایی» با هدف توسعه منابع انرژی خورشیدی در مناطق کم برخوردار کشور به‌ عنوان یکی از طرح های اصلی سازمان بسیج مستضعفان اجرا می شود، با اجرای این طرح و نصب پنل های خورشیدی خانگی در کشور به ویژه مناطق محروم استان علاوه بر تامین برق مورد نیاز، موضوع پدافند غیرعامل به ‌طور خاص در نظر است.
طارمی اظهار کرد: این تفاهم نامه با حضور بیش از 600 هزار بسیجی استان با هدف توسعه همه جانبه ترویج و اشاعه فرهنگ مصرف آب و برق امضا شد، بر اساس برنامه های وزارت نیرو در زمینه تولید انرژی، چهار هزار مگاوات از طریق انرژی‌های نو تولید و به شبکه برق کشور اضافه می شود، با تفاهم‌نامه‌ای که با سپاه پاسداران داریم بیش از هزار مگاوات برق تولید شده از طریق نصب پنل های خورشیدی خانگی به این شبکه اضافه می شود.
وی با بیان این که سپاه سلمان استان نخستین سپاه کشور است که در این باره تفاهم نامه امضا کرده است، ادامه داد: به اندازه سه برابر مصرف برق دنیا در کشور برق مصرف می شود، باید به سمت مدیریت مصرف بهینه برق حرکت کنیم تا از صرف منابع بیشتر در این حوزه جلوگیری شود، در کشوری زندگی می کنیم که به لحاظ نعمت های فراوان نسبت به دیگر کشورها از شرایط خوبی برخوردار است اما از لحاظ مصرف و سوء مدیریت با مشکل روبه رو هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر