۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۳۷۲۳۶
در راستای اهداف و برنامه های پدافند غیر عامل
در راستای اهداف و برنامه های پدافند غیر عامل جلسه هماهنگی و هم اندیشی کمیته پدافند غیر عامل شرکت گاز استان سمنان با حضور مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان و مدیرعامل و معاونین شرکت گاز در محل استانداری سمنان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در راستای اهداف و برنامه های پدافند غیر عامل جلسه هماهنگی و هم اندیشی کمیته پدافند غیر عامل شرکت گاز استان سمنان  با حضور مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان و مدیرعامل و معاونین شرکت گاز در محل استانداری سمنان برگزار شد.

کمیته پدافند غیرعامل شرکت گاز استان تشکیل جلسه داد

مدیر کل پدافند غیرعامل سمنان با اشاره به باینکه شرکت گاز در بحث HSE و رعایت اصول پدافند غیرعامل تلاش مطلوبی دارد گفت: باتوجه به وجود خطوط لوله گاز و استقرار تاسیسات و تجهیزات مختلف در نقاط شهری و روستایی نیاز است جهت ایجاد ایمنی و حراست بیشتر اصول و مقررات پدافند غیرعامل به دقت مورد توجه قرار گیرد .

ایرج کارخایی با توجه به اصل پیشگیری مقدم بر درمان است افزود: یکی از الزامات پدافند غیرعامل پیش بینی و پیشگیری در شرایط خطر و بحران است که در این زمینه ضرورت دارد جهت تأمین گاز مورد نیاز جامعه برنامه ریزی و هماهنگی لازم صورت پذیرد.

وی  گاز رسانی را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی نام برد و اضافه کرد: اصل پدافند غیرعامل در مقابل تهدیدات دشمن پایه ریزی شده است. پیشگیری، شناسایی، رصد و پایش در مقابل تهدیدات و آسیب پذیری ها اصل مهم پدافند غیرعامل است که لازم است در جهت مصون سازی، بازدارندگی و پایداری بیشتر تاسیسات زیر بنایی و خدمات رسان چون آب، برق و گاز تلاش مضاعفی انجام دهیم.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان سمنان به اهمیت و ضرورت رعایت الزامات و اصول پدافند غیرعامل جهت مقابله با تهدیدات و آسیب پذیری ها بر  پیش بینی و پیشگیری های لازم در تداوم خدمات رسانی دستگاه ها در طول سال تاکید کرد

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به نقش اساسی تاسیسات و شبکه خطوط لوله گاز در پایداری انرژی مورد نیاز مردم افزود: تاسیسات و شبکه گاز شامل اجزایی از جمله ایستگاه تقلیل فشار، شبکه تغذیه و توزیع ، علمک ها ، سیستم های کنترل حفاظتی ، ایمنی و ساختمان های اداری است که نیاز است به دلیل حساسیت و قابل اشتعال و حادثه سازی آنها در برابر تهدیدات و مباحث مربوط به حوزه سایبری از طریق تهیه یک برنامه جامع و مدون در حوزه پدافند غیر عامل مورد دقت و توجه جدی قرار گیرد.

در ادامه مدیرعامل شرکت گاز استان بر برنامه های مختلف در جهت تاب آوری با موضوع HSE  و پدافند غیرعامل در حوزه گازرسانی تاکید کرد و افزود: رعایت اصول و مقررات پدافند غیر عامل در سطح شرکت گاز از اولویت های ایمنی و استحکام زیر ساخت ها و اماکن این حوزه می باشد.

مهندس شریفی نژاد افزود: در حال حاضر 20 شهر استان دارای گاز رسانی هستند و 4000 کیلومتر خطوط لوله گاز در نقاط مختلف شهری و روستایی ایجادگردیده که در این رابطه نکات پدافندی و حفظ و حراست و استمرار خدمات رسانی به مردم در اولویت و ضرورت کاری شرکت گاز استان محسوب می شود .

وی همچنین بر همکاری دیگر دستگاه های خدمات رسان برای ارائه خدمات بهتر به مردم با شرکت گاز استان تاکید کرد.

در ادامه کلیه معاونین و اعضای کمیته پدافند غیرعامل شرکت گاز نقطه نظرات خودشان را ارائه نمودند .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر