۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۳۷۱۳۰
رزمایش واکنش در شرایط اضطرار و پدافند غیرعامل در تأسیسات و عملیات انبار نفت منطقه تربت ‌حیدریه روز یکشنبه در چهار مرحله برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت حیدریه در خصوص اهداف برگزاری رزمایش به خبرنگار ایرنا گفت: شناسایی نقاط قوت، ضعف و ارتقای توان ایمنی کارکنان در مقابله با شرایط اضطراری از اهداف مهم برگزاری رزمایش است.

جواد بلندی با بیان اینکه رزمایش با سناریوی از پیش تعیین شده و با هماهنگی ستاد بحران شهرستان در چهار مرحله برگزار شد، افزود: ایجاد حریق فرضی در محوطه مخازن به عنوان نخستین مرحله و عملیات اطفای حریق واقعی در یارد آتش (فضای آموزشی) دومین مرحله رزمایش بود که با موفقیت انجام شد.

وی گفت: مرحله سوم رزمایش با توجه به خالی بودن مخزن بنزین به منظور عملیات لایروبی، عملیات انتقال مصدوم فرضی پیش بینی و در این مرحله مصدوم که در زمان لایروبی به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی دچار گاز گرفتگی شده بود، با همکاری امدادگران هلال احمر هنگام اجرای عملیات سقوط آزاد و حمل مصدوم از مخزن برای انتقال به یکی از مراکز درمانی تحویل امدادگران اورژانس 115 حاضر در محل شد.

بلندی مرحله چهارم رزمایش را اجرای عملیات اطفای حریق در زیر سکوهای بارگیری انبار نفت عنوان و اظهار داشت: سکوهای بارگیری به واسطه دخالت بیشتر نیروی انسانی در عملیات تخلیه و بکارگیری و نیز امکان سرریز و نشت فرآورده از نفتکش و بعضا وجود نقص فنی در نفتکش ها از اهمیت ویژه در حفظ آمادگی در مواجهه با حوادث احتمالی دارد.

وی همچنین اظهار داشت: رزمایش با حداکثر توان موتور پمپ ها و با استفاده از همه تجهیزات و امکانات موجود با حضور سازمان های امدادی عضو ستاد بحران و نیز کارشناسان و آتش نشان مناطق مشهد، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سبزوار به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف منطقه و سازمان های امدادی برون سازمانی و حفظ آمادگی در مواجهه با شرایط بحران برگزار شد.

منطقه تربت ‌حیدریه یکی از مناطق 37 گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که دارای چهار ناحیه مشتمل بر 9 شهرستان تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ ولات، رشتخوار، کاشمر، خلیل‌ آباد، گناباد، بجستان و خواف است.

این منطقه دارای 46باب جایگاه اختصاصی، چهار باب فروشندگی سکودار،11فروشندگی داخل اتاقک، 294 فروشندگی و تعاونی روستایی است.

از این تعداد 50 جایگاه در طرح رتبه بندی قرار گرفته اند که به ترتیب شامل ممتاز، درجه یک، درجه 2، درجه سه و پایه هستند و از این تعداد 40 جایگاه ممتاز هستند.

33 باب جایگاه ‌عرضه سی‌ ان‌ جی، یک جایگاه اختصاصی بنزین و یک باب جایگاه سی ان جی در حال احداث است.

ناوگان حمل ‌و نقل منطقه دارای 108 دستگاه تریلر و 49 دستگاه ده ‌چرخ 20 هزار لیتر و 6 دستگاه 14 هزار لیتری و 6 هزار لیتری برای حمل مصرف‌ کنندگان عمده است.

مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر