۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۳۷۰۳۳
در راستای اهداف و برنامه های پدافند غیرعامل
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در جلسه کارگروه تخصصی آب شورای پدافند غیرعامل استان سمنان بر ایجاد و استقرار مولدهای برق اضطراری بعنوان یک نیاز ضروری در کلیه دستگاه ها و سازمان ها خصوصا مراکز حساس ، مهم و و زیر ساختهای خدمات رسان در سطح استان سمنان تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در جلسه کارگروه تخصصی آب شورای پدافند غیرعامل استان سمنان بر ایجاد و استقرار مولدهای برق اضطراری بعنوان یک نیاز ضروری در کلیه دستگاه ها و سازمان ها خصوصا مراکز حساس ، مهم و و زیر ساختهای خدمات رسان در سطح استان سمنان تاکید کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بر استقرار مولدهای برق اضطراری در دستگاه ها و مراکز مهم تاکید کرد

وی افزود یکی از برنامه های محوری و مهم حوزه پدافند غیرعامل پیگیری برای ایجاد و تامین برق اضطراری در مراکز و اماکن و زیر ساخت های مهم در سطح استان می باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه دشمن با برنامه ریزی و شناخت کافی تهدیدات و آسیب های خود را اعمال میکند به رزمایش و مانور واقعی که برای شرکت برق و شرکت آب در تابستان سال جاری در امر آبرسانی و برق رسانی رقم خورده است اشاره کرد و بررسی و شناخت چالشها و مشکلات پیش آمده برای جامعه را امری ضروری دانست .

وی افزود: پدافند غیرعامل از سال 1382 به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شد و سیر تکوینی و تحولی خود را طی کرد و در راستای تحقق اهداف و رسالت خود در زمینه اهمیت پدافند غیر عامل ، در برابر تهدیدات و مصون سازی زیرساخت های کشور اقدامات قابل توجهی ، انجام پذیرفته است.

کارخایی رعایت اصول پدافند غیرعامل را ضروری دانست و استمرار خدمات رسانی در شرایط خطر را یکی از اهداف آن برشمرد .

وی با اشاره به اهمیت مصون سازی و شناخت آسیب پذیری ها در مراکز حساس و مهم تاسیسات زیر بنایی اعم از نیروگاه های سیکل برق و تاسیسات آبرسانی به برق رسانی که منبع اصلی دیگر خدمات رسانی ها مانند آب است اشاره کرد و بر تهیه و تامین مولدهای برق اضطراری ، به عنوان اولویت برنامه های دستگاه ها تاکید نمود.

وی همچنین مهمترین وظیفه کارگروه تخصصی آب شورای پدافند غیرعامل را حفاظت و صیانت همه جانبه از منابع آبی و تاسیسات زیربنایی دانست که با برآورد و شناسایی تهدیداتی که در این بخش وجود دارد و ارائه راهکارها ، شناسایی و شناخت نقاط آسیب پذیر در دو حوزه برق و آب لازم است به عنوان یک امر مهم در دستور کار قرارگیرد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان سمنان رعایت اصول پدافند غیرعامل را در شرایطی که امروز مورد هجمه و تهدید چندگانه و چند وجهی نظام سلطه قرارداریم امری مهم و ضروری برشمرد و افزود باید با هوشیاری بیشتر برای حفظ و حراست منابع، دستاوردها و زیرساختها بکوشیم تا اصول پدافند غیرعامل بطور واقعی اجرایی و عملیاتی گردد که امیدورایم با برنامه های گارگروه ، این اصول در دستور کار قرار گیرد.

جلسه کارگروه تخصصی آب با هدف ارائه گزارش وضعیت آب استان ، وضعیت تولید برق اضطراری و همچنین راهکارهای عملی برای ایجاد برق اضطراری در کلیه تاسیسات و تجهیزات آبرسانی در شرکت آب منطقه ای سمنان برگزار شد .

در این جلسه خاموشی معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای سمنان و نمایندگان آب و فاضلاب شهری و روستایی و نمایندگان شرکت توزیع برق با اشاره به نقاط تحت پوشش شهرها و روستاها ، وضعیت آب و آبرسانی و برق را تشریح نمودند و با اشاره به تامین و تولید آب از منابع مختلف ، مشکلات و راهکارهایی را در این خصوص بیان داشتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر