۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۳۶۹۸۱
وزارت خارجه آمریکا بر این باور است که واشنگتن انتظار دارد پیونگ یانگ به تعهدش در زمینه تسلیم تسلیحات هسته‌ای پایبند باشد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد، واشنگتن از پیونگ یانگ انتظار دارد تا به تعهداتی که در نشست رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور داده است پایبند بوده و تسلیحات اتمی اش را تسلیم کند.

وزارت خارجه آمریکا افزود: واشنگتن به کشورهای جنوب شرق آسیا در جریان نشست هفته جاری فشار وارد خواهد کرد تا تحریم‌ها علیه کره شمالی را همچنان حفظ کنند.

بر اساس این گزارش، پس از انتشار تصاویر سرویس‌های جاسوسی آمریکا درباره ادامه فعالیت‌های اتمی در کره شمالی، ابهامات و سئوالات زیادی درباره پایبندی پیونگ یانگ به تعهداتش مطرح شده است.

وزارت خارجه آمریکا این احتمال را بعید ندانسته است که مایک پامپئو وزیر خارجه ایالات متحده در جریان نشست کشورهای عضو آسه آن با مقام‌های کره شمالی دیدار و گفتگو کند. این نشست قرار است هفته جاری در سنگاپور برگزار شود.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: مایک پامپئو در نشست آسه آن از کشورهای منطقه خواهد خواست تا به تحریم‌های کره شمالی پایبند باشند. نگرانی هایی وجود دارد که سوخت به صورت غیرقانونی به کره شمالی فروخته می شود، آن هم بر خلاف تحریم های سازمان ملل.

این مقام آمریکایی افزود: کره شمالی در نشست آسه آن شرکت خواهد کرد. ما همچنان نگران فعالیت‌های غیرقانونی کره شمالی هستیم، به خصوص خرید فرآورده‌های نفتی از طریق انتقال کشتی به کشتی که از سوی تحریم های سازمان ملل ممنوع شده است.

بر اساس تحریم های سازمان ملل کره شمالی تنها می تواند 4 میلیون بشکه نفت خام و معادل 500 هزار بشکه فرآورده های نفتی خریداری کند.

پامپئو در سفر ماه ژوئن به کره شمالی با مقام های این کشور درباره جزئیات توافقات صورت گرفته بین رهبران دو کشور در نشست سنگاپور رایزنی کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر