۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۳۶۸۹۷
مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی :
علیرضا کریمی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی ، در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان هشترود با اشاره به اعتبارات پژوهشی دستگاههای اجرایی ، اظهار داشت همه دستگاه هاي اجرايي از این اعتبارات در طرحهای پژوهشی پدافند محور نیز هزینه نمایند.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، علیرضا کریمی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی ، در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان هشترود با اشاره به اعتبارات پژوهشی دستگاههای اجرایی ، اظهار داشت همه دستگاه هاي اجرايي از این اعتبارات در طرحهای پژوهشی پدافند محور نیز هزینه نمایند.

وي با بيان اين اینکه پدافند غیرعامل یک الگوی پویا است و طرحهای پدافند غیرعامل باید بصورت مستمر عملی و اجرا شوند و در صورت نداشتن برنامه باعث افزایش آسیب پذیری خواهیم بود در دنیا کشورهایی که در این حوزه خوب کار کرده و دارای برنامه ریزی می باشند ایمنی بیشتری دارند.

دستگاههای اجرایی یک درصد اعتبارات پژوهشی خود را در طرحهای پژوهشی پدافند محور هزینه نمایند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی افزود: رصد و پایش تهدیدات در منطقه باید بصورت مدام ادامه یابد چون با پیشرفت تکنولوژی تهدیدات نیز ماهیت و شکل خود را عوض می کند. امروز جنگ ، جنگ تهاجمی نیست ، جنگ جنگ نوین با رویکرد جنگ سایبری ، اقتصادی ، مردم محور و ... است . و مقاومت در مقابل تغییر و تحول محکوم به شکست و یا تسلیم است و در جنگ فیزیکی نیز دفاع حق مشروع و قانونی ماست.

کریمی تصريح كرد: برنامه دستگاه هاي اجرايي شهرستان در حوزه پدافندغيرعامل براي سال 97 بايد از هم اكنون مورد بررسي قرار گيرد تا مشخص شود در سال آينده چه برنامه هايي براي تحقق اهداف خود در حوزه پدافندغيرعامل مدنظر داريم تا بستر سازی نماییم.

ایشان همچنین عنوان کرد : امروزه با توجه به مبحث جنگ نرم و حملات بیوتروریسم توجه به امر اطلاع رسانی عمومی و آموزش همگانی به منظور ارتقاء آگاهی جامعه در سطوح مختلف امری ضروریست و می بایست مورد توجه جدی قرار گیرد.

دستگاههای اجرایی یک درصد اعتبارات پژوهشی خود را در طرحهای پژوهشی پدافند محور هزینه نمایند.

در ادامه امینیان رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان ضمن قدرانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه زیستی پدافند غیر عامل در جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت ، به ارائه گزارشی از عملکرد شورای پدافند غیرعامل شهرستان پرداخت .

امینیان در ادامه با بیان اینکه امروزه تهدیدات و حملات دشمن تغییرماهیت داده اند ما نیز بايد ضمن شناسایی دقیق آنها با آمادگی کامل قادر به شناسایی و ارائه راهکارهای خنثی سازی تهدیدات باشیم و تحقق این مهم مستلزم آن است که ما دچار غفلت نشویم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر